Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey řekl, že Mercedes odložil debut svého letošního auta na druhé testy možná proto, že má inovace, které chtěl konkurenci ukázat co nejpozději. A během testů v Barceloně se ukazuje, že je W03 skutečně velmi zajímavé auto.
Jakmile se Schumacher nebo Rosberg vrátí do boxů, tým je okamžitě zatlačí zpět do garáže a vjezd uzavře, aby nebylo vidět dovnitř. Sotva auto zastaví, mechanici zakrývají jeho přední a zadní část, zatímco jezdci si dávají pozor, aby stavěli co nejblíž garáži, a co nejvíce tak ztížili práci fotografům, kteří jsou nad boxovou uličkou.
A co Mercedes skrývá? Auto Motor und Sport poukázal na šachtu, kterou má W03 pod zadním světlem, a která tak svým způsobem připomíná dvojitý difuzor. Vzduch do ní neřichází od podlahy, to zakazují pravidla, ale dírami od krytu motoru, přičemž přesně tímto směrem jsou natočené koncovky výfuků. Přínosy jsou jako u všech triků s difuzorem zřejmé - vyšší přítlak.
Konkurenci Mercedesu dlouhodobě zajímá také F-průduch na předním křídle, který zřejmě nasává vzduch dírou na špičce nosu a ve vysokých rychlostech (když dosáhne určitého tlaku) ho vypouští ve spodní části předního křídla. Systém funguje pasivně, uklidňuje tok vzduchu pod vozem a zvyšuje maximální rychlost. Alespoň tak hovoří současné teorie.
A konečně Mercedes je některými podezírán, že má pasivní F-průduch dokonce i na zadním křídle, má být spojen s DRS. To se ale zdá nejméně reálné.