Mercedes si své nové auto pečlivě střeží, zřejmě má co skrývat

Nový Mercedes W03 má několik technických řešení, které zajímají konkurenci. Německý tým proto svůj monopost chrání před zraky pozorovatelů.
Mercedes si své nové auto pečlivě střeží, zřejmě má co skrývat

Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey řekl, že Mercedes odložil debut svého letošního auta na druhé testy možná proto, že má inovace, které chtěl konkurenci ukázat co nejpozději. A během testů v Barceloně se ukazuje, že je W03 skutečně velmi zajímavé auto.

Jakmile se Schumacher nebo Rosberg vrátí do boxů, tým je okamžitě zatlačí zpět do garáže a vjezd uzavře, aby nebylo vidět dovnitř. Sotva auto zastaví, mechanici zakrývají jeho přední a zadní část, zatímco jezdci si dávají pozor, aby stavěli co nejblíž garáži, a co nejvíce tak ztížili práci fotografům, kteří jsou nad boxovou uličkou.

A co Mercedes skrývá? Auto Motor und Sport poukázal na šachtu, kterou má W03 pod zadním světlem, a která tak svým způsobem připomíná dvojitý difuzor. Vzduch do ní neřichází od podlahy, to zakazují pravidla, ale dírami od krytu motoru, přičemž přesně tímto směrem jsou natočené koncovky výfuků. Přínosy jsou jako u všech triků s difuzorem zřejmé - vyšší přítlak.

Konkurenci Mercedesu dlouhodobě zajímá také F-průduch na předním křídle, který zřejmě nasává vzduch dírou na špičce nosu a ve vysokých rychlostech (když dosáhne určitého tlaku) ho vypouští ve spodní části předního křídla. Systém funguje pasivně, uklidňuje tok vzduchu pod vozem a zvyšuje maximální rychlost. Alespoň tak hovoří současné teorie.

A konečně Mercedes je některými podezírán, že má pasivní F-průduch dokonce i na zadním křídle, má být spojen s DRS. To se ale zdá nejméně reálné.

Další článek: Button je přesvědčený, že Red Bull nebude dominovat stejně jako loni

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00