Mercedes si myslí, že výhoda delšího rozvoru je větší než jeho nevýhody

Mercedes má letos vůz s nejdelším rozvorem kol. Na tratích jako je Monako to měla být nevýhoda, ale na rychlých tratích naopak výhoda.
Mercedes si myslí, že výhoda delšího rozvoru je větší než jeho nevýhody

Toto Wolff prozradil pro Motorsport.com, že o delším rozvoru Mercedes rozhodl přes 18 měsíci.

„Mohlo by nás to znevýhodnit na úzkých městských tratích, ale nevýhoda je malá ve srovnání s výhodou, kterou máme na vysokorychlostních tratích.“ 

„Celkově jde o nalezení nejlepšího kompromisu na závodním voze pro 20 závodů a ne o optimalizaci pro jeden závod.“

U Mercedesu po Monaku pracovali na simulátoru 24 hodin denně

U Mercedesu po Monaku pracovali na simulátoru 24 hodin denně

 

„V minulosti jsme viděli, že některé týmy jsou velmi konkurenceschopné právě v Monaku nebo v Monze či Spa. Takže jde o kompromis a v posledních letech jsme dělali velmi dobrou práci.“

V Monaku sice vyhrálo Ferrari, ale podle Bottase Mercedes „odpadl“ spíše kvůli problémům s nastavením než delším rozvorem. Ten měl podle něj minimální vliv.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Došlo k úpravě pravidel okolo modrých vlajek

14:42 | F3: Pole position získal Frederik Vesti. Staněk 17.
12:11 | Ve Francii je rychlost v boxech jen 60 km/h. Pérez byl o 16,5 km/h rychlejší a dostal pokutu 1000 euro.
9:58 | Video Red Bullu z ČR a SR už má přes 900 tisíc zobrazení. Včera ho propagovala na Twitteru i formule 1.
9:32 | Juan Manuel Correa se vrací do juniorského programu Sauberu.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink Bottas (1:33.448)
2. trénink Verstappen (1:32.872)
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00