Mercedes si myslí, že výhoda delšího rozvoru je větší než jeho nevýhody

Mercedes má letos vůz s nejdelším rozvorem kol. Na tratích jako je Monako to měla být nevýhoda, ale na rychlých tratích naopak výhoda.
Mercedes si myslí, že výhoda delšího rozvoru je větší než jeho nevýhody

Toto Wolff prozradil pro Motorsport.com, že o delším rozvoru Mercedes rozhodl přes 18 měsíci.

„Mohlo by nás to znevýhodnit na úzkých městských tratích, ale nevýhoda je malá ve srovnání s výhodou, kterou máme na vysokorychlostních tratích.“ 

„Celkově jde o nalezení nejlepšího kompromisu na závodním voze pro 20 závodů a ne o optimalizaci pro jeden závod.“

U Mercedesu po Monaku pracovali na simulátoru 24 hodin denně

U Mercedesu po Monaku pracovali na simulátoru 24 hodin denně

 

„V minulosti jsme viděli, že některé týmy jsou velmi konkurenceschopné právě v Monaku nebo v Monze či Spa. Takže jde o kompromis a v posledních letech jsme dělali velmi dobrou práci.“

V Monaku sice vyhrálo Ferrari, ale podle Bottase Mercedes „odpadl“ spíše kvůli problémům s nastavením než delším rozvorem. Ten měl podle něj minimální vliv.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (8) Další článek: Došlo k úpravě pravidel okolo modrých vlajek
15:15 | Podle Mercedesu Hamilton kvůli poškození předního křídla po kontaktech s Oconem a Verstappenem přišel o 0,4 s na kolo. Hamilton po těchto kontaktech zajel ve 47. z 50 kol nejrychlejší kolo závodu.
6. prosince | Update o Fittipaldim po včerejší nehodě ve F2. Jeho bratr Pietro Fittipaldi uvedl: Má zlomeninu na pravé patě, ale naštěstí jsou věci mnohem lepší, než jsme všichni očekávali. Děkuji FIA, týmu a veškerému lékařskému personálu zde v Saúdské Arábii.
5. prosince | Théo Pourchaire uveřejnil na twitteru, že je celkově v pořádku, ale neví, zda za týden pojede. Enzo Fittipaldi je podle něj zraněný.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00