Mercedes si loni před prvním závodem myslel, že je těsně za Red Bullem

Že můžou být výsledky předsezónních testů zavádějící, si znovu ověřil Mercedes před loňskou sezónou. Upřímně si myslel, že je konkurenceschopný.
Mercedes si loni před prvním závodem myslel, že je těsně za Red Bullem

Mercedes absolvoval většinu loňských předsezónních testů s novým vozem v základní verzi a až těsně před prvním závodem nasadil velký balík úprav. Ten se zdál být velmi přínosný a tým vyrazil do Austrálie s velkým optimismem. "Ano, mysleli jsme si, že jsme těsně za Red Bullem," potvrdil Rosberg v rozhovoru pro Autosport.

Oba jezdci německé stáje proto ještě v Melbourne vystupovali na prvních tiskových konferencích sebevědomě. "Ano, to bylo zvláštní, že? A pak jsme byli ztraceni. Bylo to tak zvláštní. Velmi divné," vzpomínal.

Vystřízlivění přišlo v Melbourne rychle. "Ztráceli jsme tolik, že jsme věděli, že na tom nejsme tak, jak bychom měli," uvedl německý závodník. "Byla to rána. Očekávání byla velká a pak jsme zjistili, že jsme v pytli. Pak si uvědomíte, že to během sezóny nedokážete dohnat."

Záblesk naděje přišel v Číně, když Rosberg dokázal chvíli závod vést. Tým proto na okamžik zapochyboval, jestli neztrácí jen kvůli tomu, že nevyužívá potenciál vozu. "Tým a všichni ostatní včetně jezdců doufali, že je v něm víc a že to jen z něj nedostáváme," potvrdil Rosberg. "To byla částečně pravda, ale obecně vzato základ nebyl dost rychlý."

"Ale to nikdy nevíte jistě, protože jsme měli pár problémů, pak jsme začali dohánět, všichni ostatní vyvíjeli naplno a my jsme je doháněli. Ztratili jsme kvůli mnoha věcem. Tolik věcí nevyšlo podle plánu."

Mercedes stejně jako většina ostatních netrefil nejlepší řešení pro využití výfukových plynů, takže pak zkopíroval výfuky Red Bullu. Také se potýkal s problémy s chlazením vozu.

Letos německý tým nasadí svůj nový monopost až do druhých předsezónních testů (nikdo jiný stejný úmysl zatím neoznámil), aby měl trochu víc času na jeho vývoj. Rosberg věří, že se Mercedes letos konečně zlepší.

"Co je pro rok 2012 reálné? Konzistentní pódia, protože věřím, že dokážeme udělat velký krok," prozradil svá očekávání. "Ale abychom mohli vyhrávat, musíme udělat obrovský krok. Musí k tomu dojít, protože se vším tím, co jsme změnili, teď továrna funguje mnohem lépe, takže se zlepšíme."

"Abychom se stali nejlepším týmem ve formuli 1, čeká nás ještě dlouhá cesta. Ale na to dojde také. Jen to bude trvat trochu déle. Takže stát se nejlepším týmem můžeme reálně příští rok, protože je to proces. Možná dokážeme postavit auto, které bude velmi dobré, ale stát se nejlepším týmem ve formuli 1, to chvíli potrvá."

Další článek: Bianchi potvrdil, že usiloval o závodní sedačku u Sauberu

9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10