Charakteristiky městské trati v Monte Carlu přiměly tým Mercedes GP, aby v knížectví vyjel znovu s kratším rozvorem kol, který používal před španělskou Grand Prix. Aerodynamiku si ponechá upravenou.
Okruh v Monaku je velmi točivý a týmy pro něj dokonce zvlášť upravují řízení vozu. Proto je vhodný také kratší rozvor, aby se vůz dokázal lépe pohybovat v monackých uličkách. Tým ho před Barcelonou prodloužil, aby dosáhl lepšího rozložení hmotnosti. Díky tomu se začalo více dařit Michaelu Schumacherovi, zatímco Nico Rosberg se naopak trápil. Takže bude zajímavé sledovat, jestli se situace v Monaku znovu otočí.
V roli favorita Mercedes do Monte Carla nejede, přesto doufá, že by se mu mohlo podařit překvapit. "Společně s Mercedesem-Benz jsme loni získali výsledek snů, první dvě místa," vzpomínal na minulou monackou Grand Prix Ross Brawn. "A i když v současnosti nemáme rychlost předních vozů, v Monaku nikdy nevíte, co se stane."
Podle Michaela Schumachera je důvodem k mírnému optimismu také samotná trať. "Jedeme tam a doufáme, že charakteristiky městského okruhu budou našemu vozu vyhovovat více než Španělsko uplynulý víkend," řekl. "Na druhé straně bychom měli být opatrní a nemít tentokrát moc velká očekávání, protože jak jsme viděli v Barceloně, je před námi ještě hodně práce."
Po pěti závodech je Mercedes v tabulce šampionátu na čtvrtém místě, na McLaren ztrácí 47 bodů. Podle ředitele týmu Nicka Frye je však brzy házet flintu do žita. "Myslím, že hovořit o tom, jak to na konci roku dopadne, je velmi předčasné," prohlásil. "Christian (Horner - šéf Red Bullu) podle mě řekne to samé. Za první místo je 25 bodů. Do té doby se dá vyhrát ještě hodně závodů a získat hodně bodů."
"Loni se výkonnost McLarenu změnila od začátku roku z mizerné na skvělou, a to ukazuje, že je možné to dokázat, když máte zdroje. Myslím, že pro kohokoliv z nás, kdo je trochu pomalejší než Red Bull, by bylo extrémně předčasné vyhlásit porážku, stejně tak pro ně vítězství."