Vývoj současných vozů není snadný. Naplno to pociťuje Mercedes.
Mercedes chtěl letos bojovat s Red Bullem. Místo toho jsou před ním Ferrari i McLaren. Do Imoly přivezl, stejně jako většina týmů, vylepšení. Významný balík, který má řešit některé problémy, přijde ale až později. Podle Autosportu by k tomu mohlo dojít v Kanadě, ale je možné, že se některé díly objeví už v Monaku.
Už někdy od Džiddy se ukazuje, že letošní vůz stříbrných šípů je poměrně konkurenceschopný v pomalých a středně rychlých zatáčkách. Ve vysokých rychlostech se ale trápí.
Inženýři se na to zaměřili, ale zjistili, že při snaze o zlepšení vozu při vysokýcz rychlostech je ohroženo tempo při nízkých rychlostech.
Někdo z týmu to přirovnal k efektu krátké peřiny. Představte si, že spíte v chladné místnosti a máte krátkou peřinu, takže vám je zima na nohy. Přikryjete si dolní končetiny, ale protože je peřina krátká, tak vám bude zima jinde.
Cílem Mercedesu tak je zlepšit formu ve vysokých rychlostech, ale současně si zachovat solidní tempo v nízkých rychlostech.
Jock Clear z Ferrari potvrdil, že se s podobným problémem potýkají všechny týmy.
„Když před 18 měsíci tato auta přišla, byla trochu chaotická,“ řekl Clear. „V některých rychlostech byla opravdu dobrá, v jiných rychlostech jste s říkali: ‚panebože, to auto je hrozné'.“
Podle inženýra Ferrari se tak všichni snaží najít dobrou rovnováhu, aby vůz fungoval všude.
„Myslím, že se k tomu postupně dostáváme,“ řekl James Allison. „Tato trať je v tomto ohledu pravděpodobně jedna z těch jednodušších, protože rozsah rychlostí v zatáčkách není tak vysoký.“
„Je to věc, se kterou se potýkáme všichni, a myslím, že jsme ji řešili o něco pomaleji než ostatní.“
Podle Allisona by ale měl Mercedes situaci v nejbližších závodech postupně vyřešit.