V Monaku měla svou premiéru hyperměkká směs. Mercedes měl s nejměkčí směsí problémy.
Hamilton musel stavět jako první (pomineme-li jezdce Williamsu, kde šlo ale o penalizaci a defekt). V kvalifikaci dokonce jezdci Mercedesu zkoušeli proniknout do závěrečné části na ultraměkké, ale to se nakonec nepovedlo.
V Kanadě uvidíme identické směsi jako v Monaku a to včetně hyperměkké. V Monaku mohli jezdci Mercedesu těžit z toho, že se nedalo předjíždět. V Montrealu ale už to tak jednoduché mít nebudou.
Jezdci Mercedesu budou mít k dispozici 5 sad hyperměkkých pneumatik, což je nejméně ze všech jezdců. Ostatní jezdci budou moci využít 7 až 8 sad.
Situaci na videu od Mercedesu komentoval Andrew Shovlin, který má na starosti traťové operace.
„Nyní máme docela dobré nápady na to, co se stalo špatně a budeme na tom pracovat, abychom to plně pochopili,“ řekl Shovlin.
Podle Shovlina pracoval Mercedes v kvalifikaci s pneumatikami poměrně dobře. „Myslím, že v kvalifikaci dostáváme pneumatiky do provozního okna docela dobře. Byla to jen otázka přilnavosti a také přítlaku a zabránění přehřívání pneumatik v posledním sektoru. V prvním sektoru jsme byli dobří, ale bylo těžké dát dohromady celé kolo. Takže si myslím, že hledáme jen malé rozdíly.“
V závodě pak měli jezdci problémy s drolením u hyperměkké. „Musíme se podívat na to, co děláme s autem, jak jsme ho používali a jsme jsme ho nastavili.“
Foto: Getty Images / Dan Mullan