Mercedes přiznává ztrátu na soupeře, obavy ale nemá

Šéf Mercedesu GP Ross Brawn je stále přesvědčený, že balík úprav, který tým nasadí už v Barceloně, mu umožní výrazně se přiblížit soupeřům na čele startovního pole.
Mercedes přiznává ztrátu na soupeře, obavy ale nemá

Jaký je váš názor na odklad GP Bahrajnu?
Ross Brawn: "Rozhodnutí odložit GP Bahrajnu bylo určitě správné. Bahrajn má v tuto chvíli své priority a je dobře, že Bahrajnci můžou spolupracovat na řešení situace bez pozornosti, kterou by první závod sezóny formule 1 nepochybně přitáhl."

Jak se změnily testovací plány týmu s ohledem na zrušení testů v Bahrajnu?
RB: "Ve dnech 9. až 12. března se vrátíme na Circuit de Catalunya v Barceloně na poslední testy. Nico bude jezdit s MGP W02 ve středu a v sobotu, zatímco Michael ve čtvrtek a v pátek."

Klepněte pro větší obrázekČeho tým dosáhl v Barceloně během testů minulý týden?
RB: "Barcelona byla posledním testem pro náš vůz v první specifikaci a průměrně jsme každý den najeli 500 km, což je o 50 % víc, než byl do té doby náš průměr. Byl to dobrý týden a tuto příležitost jsme využili pro dokončení základní práce na nastavení, vývoj, pochopení pneumatik pro maximální výkon v jednom kole a vylepšení výkonnosti na delší vzdálenosti. Úspěšně jsme absolvovali dvě závodní simulace, Michaelovi i Nicovi se vydařily na první pokus. Vůz je dokončil v dobrém stavu a bez problémů."

Po Jerezu jste řekl, že má vůz určitá kompromisní řešení. Která to byla a jaké dopady měla na výkon?
RB: "Největší výzvou pro nás doposud byly problémy s chlazením. První specifikaci vozu jsme museli upravit a stálo nás to slušné množství výkonu. Řešení jsme zakomponovali do karoserie v rámci prvního balíku úprav a ztracený výkon získáme zpět před prvním závodem."

Tým testoval v Barceloně různé verze předního křídla. Jaký byl účel této práce?
RB: "Křídlo, které jsme použili v Barceloně, není naší konečnou specifikací, ale blíží se tomu, co nasadíme v Melbourne. Naše předchozí křídlo hodně vycházelo z verze 2010, zatímco to, které jsme použili v Barceloně, se víc blíží verzi 2011. Využili jsme tuto příležitost, abychom prozkoumali a potvrdili si směr, kterým jsme se vydali, než definitivně schválíme verzi křídla pro závody."

Říká se, že tým výkonnostně ztrácí na čelo pole. Máte obavy?
RB: "Je to pravdivé tvrzení. Dobře víme, jaká je rychlost našeho současného vozu, kolik ztrácíme na přední týmy a z jakých důvodů, patří mezi ně kompromisy v chlazení. Od začátku jsme měli v úmyslu vůz nasadit v základní specifikaci, abychom měli více času na balík vylepšení. To nevyhnutelně znamená, že to vypadá, že ztrácíme víc, než by lidé očekávali. Se znalostí všech faktů jsem spokojený s naší pozicí a úpravami, které nasadíme."

Co říkali jezdci po testu v Barceloně?
RB: "Nico i Michael odjeli z Barcelony s mnohem lepšími znalostmi pneumatik. Vědí, jak mají přizpůsobit svůj jezdecký styl, aby dostali maximum z nových směsí Pirelli. Většinu času jsme během testu připravovali jezdce na scénář závodních víkendů, včetně závodních a kvalifikačních simulací s KERS a nastavitelným zadním křídlem. Oba jezdci byli s dosaženým pokrokem spokojeni."

Klepněte pro větší obrázekJste přesvědčený, že tým překonal problémy se spolehlivostí, které měl?
RB: "Ano. U nového vozu samozřejmě očekáváte závady a naštěstí jsme museli zastavit na trati jen párkrát, takže dopady na náš program nebyly významné. Najeli jsme slušný počet kilometrů, během těch tří testů jich bylo 4300. Čím víc kilometrů najezdíte, tím větší šanci samozřejmě máte na odhalení a řešení případných problémů, než začne sezóna."

Jaké důvody máte pro optimismus po Barceloně?
RB: "Barcelona určitě byla naším doposud nejlepším testem a od představení MGP W02 ve Valencii jsme se neustále zlepšovali. Spolehlivost vozu je teď lepší a vývoj našeho balíku úprav jde dobře, na voze bude v posledním testu v Barceloně."

Po čtvrtém místě z loňského roku je cílem týmu se zlepšit. Bude MGP W02 dost dobré na soupeření v rámci top 3, až začne sezóna?
RB: "Na takové tvrzení je stále příliš brzy, ale jsem si jistý, že všichni budou vědět víc po posledním testu v Barceloně. Máme velmi dobrý základ, na kterém můžeme stavět. Tým se zlepšuje a Stříbrný šíp také. Naším cílem stále je si polepšit ve srovnání s loňskou sezónou a soutěžit s těmi nejlepšími."

Diskuze (238) Další článek: Poslední barcelonské testy se posunuly
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10