Mercedes připravuje obdobu F-průduchu pro přední křídlo

Mercedes připravuje obdobu F-průduchu pro přední křídlo

Slavná technická inovace McLarenu z roku 2010 se možná vrátí do formule 1 v příští sezóně v pozměněné formě. Mercedes ji zkouší na předním křídle.

McLaren na začátku loňského roku zaskočil konkurenci, když si pomocí tak zvaného F-průduchu navyšoval maximální rychlost na rovinkách. Jezdec svými pohyby reguloval tok vzduchu na zadní křídlo prostřednictvím průduchu, a dokázal tak snižovat jeho odpor vzduchu.

Podle Auto Motor und Sport s něčím podobným přichází Mercedes. Systém je na předním křídle a je zcela pasivní, funguje bez zásahů jezdce, protože jinak by byl v rozporu s pravidly. Německý list naznačil fungování této novinky, kterou tým z Brackley zkoušel v prvním japonském tréninku, na tomto obrázku.

Díra v nose vozu nasává vzduch, který když dosáhne určitého tlaku (ve vysokých rychlostech) začne být vypouštěn na spodní část předního přítlačného křídla ze čtyř výdechů. Tím by se měl uklidnit tok vzduchu pod vozem, což pomáhá navyšovat maximální rychlost.

Konkurence už o této novince ví a šéf McLarenu Martin Whitmarsh odhadl možné zisky na 5 až 8 km/h. Dodal ovšem, že je velmi těžké takový systém zvládnout, a i když začít s ním teď by bylo pozdě pro začátek příští sezóny, budou ho podle něj ostatní také zkoušet. Mercedes ho vyvíjí už delší dobu.

Doporučujeme

Články odjinud