Pirelli původně plánovalo dvě strategie, ale díky mokré trati a dvěma výjezdům safety caru z toho byl nakonec pořádný maďarský guláš. Na trati se tak za sebou objevili i dva piloti Mercedesu s odlišnými strategiemi a byla z toho trochu blamáž.
Nico Rosberg měl jinou strategii a potřeboval se před Hamiltona dostat ještě před svou poslední zastávkou.
Mercedes sice ještě nemá šampionát v kapse, ale má pohodlný náskok, takže určitě nepotřebuje získat každý bod. To se ovšem nedá říci o obou jezdcích, kteří velmi těsně bojují o mistrovský titul.
Kdyby Hamilton Rosberga pustil, je velmi pravděpodobné, že by měl minimálně mnohem větší šanci předjet Hamiltona v závěru závodu.
Niki Lauda se Hamiltona zastal. Toto Wolff zase avizuje, že bude nutné strategii ohledně týmových příkazů přehodnotit.
Podle Wolffa je nyní situace odlišná od začátku sezóny. „V současné době máme výhodu 170 bodů v Poháru konstruktérů a možná je to okamžik, abychom po dohodě s oběma z nich situaci trochu uvolnili.“
Mercedes si prý s jezdci sedne a situaci během letní přestávky přehodnotí. Tým tak zřejmě nebude do soubojů Hamiltona a Rosberga zasahovat, aby jim dal více prostoru k souboji o titul. Něco podobného ale už tvrdil dříve.
„Čím déle sezóna pokračuje, tím je to intenzivnější. Na začátku bylo snadné říct, že pravidla jsou takové a takto to budeme dělat. Nyní je už ale jasné, že právě tito dva jezdci bojují o titul. Možná jsme se dostali do bodu, kdy to, co jsme měli na začátku sezóny, už nefunguje. Nemůže žádat jezdce, aby vzdal svou pozici nebo ohrozil své mistrovské šance jen ve prospěch týmu“, dodává Wolff.