Mercedes představil volant monopostu F1 W05

Se změnou pravidel, nástupem nových pohonných jednotek a nových parametrů došlo ke změně rozvržení volantů. Mercedes zveřejnil volant vozu F1 W05.
Mercedes představil volant monopostu F1 W05

Nová pravidla v čele s novými pohonnými jednotkami přinesly mimo jiné změnu návrhu a uspořádání volantu v závodním monopostu. Tým Mercedes AMG Petronas zvřejenil vzhled volantu svého letošního monopostu F1 W05.

Displej

Na displeji momentálně najdou jezdci více informací. Červenou LED obrazovku používanou v letech 2008 až 2013 nahradil barevný OLED displej. Jezdec si může nastavit, jaké parametry chce zobrazit, například zařazený rychlostní stupeň nebo vyvážení brzd. Tým má rovněž možnost nechat na displeji zobrazit jakýkoliv klíčový parametr, o jehož stavu by měl jezdec okamžitě vědět.

Vzhled

Volant je menší a lehčí než v předchozím roce, jeho tvar se ještě více blíží obdélníku. Každý jezdec má vlastní preference a požadavky na místo za volantem, profil úchopů a barvy tlačítek.

Světla

  • Levé a pravé diody signalizují vyvěšení vlajek podle standardů FIA (červená, žlutá, modrá).
  • Horní diody (lze nakonfigurovat, ale většinou se využívají pro signalizaci otáček a řazení).

Rotační přepínače

Na volantu je celkem devět rotačních přepínačů. Tři mají ciferníky a je třeba s nimi otáčet rukou, zbývajících šest se ovládá palci a jezdec při změně jejich nastavení nemusí pouštět ruku z volantu.

Rotační ciferníky

  • Menu (uprostřed) - Umožňuje až patnáct poloh zajišťujících řadu konfigurací.
  • HPP (vpravo) - Používá se pro ovládání řady nastavení pohonné jednotky, například práce s energií během závodu nebo nastavení MGU-K (Motor Generator Unit - Kinetic) - jednotky umožňující rekuperaci kinetické energie.
  • Strategy (vlevo) - Umožňuje úpravu nastavení týkajícího se strategie, například způsobu rekuperace a využití energie.

Přepínače ovládaná palcem

  • Přepínače ovládané pravou rukou slouží k různým nastavením změny točivého momentu v různých fázích zatáčky - nájezd, střed, výjezd, rychlé pasáže.
  • Přepínače ovládané levou rukou se používají pro nastavení brzdného systému - vyvážení brzd i brzdění motorem, citlivost pedálu i další nastavení.

Tlačítka

  • BB- / BB+ - snížení / zvýšení vyvážení brzd.
  • OT - krátkodobé zvýšení výkonu při předjíždění
  • N - neutrál
  • +10 / +1 - multifunkční přepínače umístěné na optimálních pozicích
  • Radio - aktivace rádiového spojení jezdce s inženýrem.
  • DRS - ovládání DRS
  • Limiter - aktivace omezovače pro jízdu v boxech
  • Marker - Umožňuje jezdci udělat značky v datech při zajímavých situacích pro pozdější dohledání.
  • PC/R - Umožňuje potvrdit vjezd do boxů odesláním automatického upozornění do garáže. Mechanici se tak mohou připravit na příjezd vozu bez ohledu na to, jestli se jezdec s inženýrem domluvili pomocí rádia.

Klíčová čísla

  • Vývoj volantu trval okolo šesti týdnů.
  • Kontrola každého volantu mezi závody trvá okolo 24 pracovních hodin.
  • Tým připraví každému jezdci na každý závodní víkend tři volanty. Ty budou neustále modifikovány, aby vyhovovaly různým požadavkům a preferencím v průběhu roku.
Další článek: FIA bude odvolání Red Bullu projednávat 14. dubna

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)