Mercedes požaduje přísné kontroly dodržování Dohody o omezení zdrojů

Mercedes požaduje přísné kontroly dodržování Dohody o omezení zdrojů

Současné audity nejsou podle Mercedesu GP dostatečné, aby zabránily podezřením a obviněním z nedodržování Dohody o omezení zdrojů.

Red Bull byl letos opakovaně v médiích obviněn, že v roce 2010 Dohodu o omezení zdrojů (RRA) nedodržel. Poslední takové obvinění padlo v době, kdy auditorská společnost Capgemini provedla u týmů audit, ale poté vyšlo najevo, že předmětem auditu bylo srovnání metodik a nikoliv kontrola konkrétních čísel.

Takové kontroly ale podle šéfa Mercedesu GP Rosse Brawna nestačí. "Bylo provedeno srovnání metodik a ne čísel," potvrdil pro Autosport. "Proces, který doposud proběhl, kontroloval, že všechny týmy interpretují pravidla stejným způsobem, a byl úspěšný. Ale my jsme přesvědčeni, že je třeba jít do větší hloubky, potřebujeme auditovat čísla, protože jsme ve velmi konkurenčním prostředí."

Brawn dal za příklad jinou oblast. "Podařilo se nám to v testech aerodynamiky. Jedna švýcarská univerzita navštěvuje všechny týmy, kontroluje jejich práci s CFD a v aerodynamickém tunelu, a zjišťuje, jestli jsou vykazovaná čísla skutečná. A to samé se nám musí podařit s RRA, protože to je jediný způsob, jak zastavit ta obvinění a narážky."

Hloubkové kontroly jsou podle Mercedesu jedinou cestou, jak vyčistit atmosféru a zajistit všem klid. Jako se to podařilo v minulosti také s kontrolou trakce, kterou FIA nejdříve zakázala, ale protože nedokázala kontrolovat dodržování tohoto zákazu, znovu ji povolila. Zákaz se mohl vrátit, až když ho mohla efektivně vymáhat díky standardizované elektronické řídící jednotce (ECU).

"Myslím, že na RRA musíme ještě odvést práci, aby byli všichni v klidu. Pokud si vzpomínáte na dobu kontroly trakce, nevěděli jsme, kdo ji má a kdo ne, takže padala různá obvinění," připomněl Brawn. "A protože jsme nemohli dokázat opak, tak mohl kdokoliv přijít a říct, že máme kontrolu trakce, a my jsme to nemohli vyvrátit, dokud jsme neměli standardizovanou ECU. Ten problém pak zmizel a nikdo už o něm nemluví."

RRA omezuje zdroje (náklady) ve třech hlavních oblastech: aerodynamice, počtu zaměstnanců a externích výdajích.

Doporučujeme

Články odjinud