Mercedes: Po volném tréninku byla kluzná deska Hamiltonova vozu netknutá | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Mercedes: Po volném tréninku byla kluzná deska Hamiltonova vozu netknutá

Podle Mercedesu nebyl po volném tréninku před GP USA s „dřevěnou“ kluznou deskou pod podlahou Hamiltonova vozu žádný problém a nevykazovala žádné známky opotřebování.

Lewise Hamiltona, stejně jako Charlese Leclerca z Ferrari, postihla po letošní GP USA velká nepříjemnost, kterou byla diskvalifikace ze závodu kvůli porušení technických pravidel.

O co přesně šlo? 

Pod podlahou vozu F1 se nachází deska. Po závodě se namátkově měří její opotřebení, které musí odpovídat pravidlům. Pokud jsou desky nové, musí být jejich tloušťka 10 mm ± 0,2 mm. Technické regule sice počítají s určitou mírou opotřebení, ale i tak musí deska splnit minimální tloušťku, která je stanovena na 9 mm. Ta se měří u otvorů, které jsou k tomu určené.

Podobné desky se v F1 využívají již od devadesátých let a jsou určeny k omezení světlé výšky vozu. Jde o bezpečnostní opatření, jelikož čím níže vůz je, tím je sice rychlejší, ale zároveň nebezpečnější.

Týmy si samozřejmě nechávají rezervu, ale pokud hledají limit, může dojít k tomu, co se v Austinu přihodilo Mercedesu a Ferrari – pokud vůz příliš škrtá o zem, dojde k obroušení desky a ta následně nemusí projít kontrolou.

Mercedes nyní přiblížil, jak a proč tento problém nastal.

„Austin je trať s velmi hrbolatým povrchem, a proto jste trochu náchylnější k nárazům vozu do země. Na konci prvního volného tréninku jsme si prostě neudělali dostatečnou rezervu,“ přiznal technický šéf německého týmu James Allison, kterého cituje Autosport.

„Když jsme provedli nastavení a zkontrolovali jsme desku, vše po volném tréninku vypadalo v pořádku a netknutě. Výsledky závodu ale mluví za vše,“ přiblížil britský inženýr.

„Nebyli jsme v souladu s pravidly, takže je jasné, že jsme měli mít auto nastavené o něco výš, abychom měli trochu větší rezervu. Je to samozřejmě chyba, ale vzhledem k tomu, že šlo o víkend se sprintem, tak více pochopitelná. Je těžší tyto věci správně nastavit (když se jede pouze jeden trénink, pozn. red.), zejména na hrbolaté trati,“ prohlásil Allison.

„Každopádně je to pro nás ponaučení do budoucna, abychom si dali pozor a vytvořili si větší rezervu, zejména na takové trati se všemi jejími nerovnostmi.“

K tomu, jak tým Mercedes vyloučení ze závodu vnímal, Allison řekl:

„Všichni jsou naštvaní, do jisté míry i rozpačití, protože se nám absolutně nelíbí být na špatné straně pravidel a jen naříkat nad ztracenými body.

„Počáteční pocit zklamání ale pomine, aby ho vystřídal optimismus z vědomí, že auto s novým balíčkem vylepšením vypadalo slibně a že a máme ještě čtyři závody na to, abychom ukázali, co s ním dokážem,“ dodal Allison.

Doporučujeme

Články odjinud