Mercedes nezvládl foukané křídlo ani foukaný difuzor

Podobně jako Ferrari musel tým Mercedes kopírovat od Red Bullu i McLarenu, ale ani v jednom případě zatím neuspěl stoprocentně.

Mercedes W01 disponuje už oběma letošními významnými technickými inovacemi, což jsou zadní křídlo s průduchem a výfuky foukaný difuzor. Ross Brawn však přiznal, že ani jedno řešení nefunguje dobře.

"Na vůz jsme tento víkend (v Maďarsku) dali několik nástrojů navíc, abychom lépe pochopili, co se děje," řekl. "A viděli jsme, že některé oblasti stále nefungují správně a některé jsou OK. Problém, který jsme měli v Hockenheimu, byl ten, že teplo z výfuků mělo dopady na některé části vozu, které se kroutily a ztrácely výkonnost. Takže tu podlahu jsme tentokrát nechali stranou a přepracováváme ji pro Spa."

"Vidíme, že zadní křídlo s F-potrubím stále není zcela dořešeno. Současně nacházíme některá menší vylepšení, například nové přívody vzduchu k zadním brzdám. Máme současně několik změn. Ale dvě hlavní technologie, které musíme zvládnout - F-potrubí a foukaný difuzor - jsme ještě nezvládli."

Další oblastí, v které Mercedes zřejmě ztrácí na konkurenci, je přední přítlačné křídlo. Řešení Red Bullu a Ferrari vyvolala určité kontroverze, protože se pravděpodobně ohýbají.

"Teď jsme viděli - ve skutečnosti je to vidět celý rok, ale se teď o tom víc ví - nižší světlou výšku vpředu a nižší pozici předního křídla, kterých dosahuje především Red Bull. A my musíme přijít na to, jak to uděláme taky, protože by to mohlo znamenat významnou výhodu," dodal Brawn.

Mercedes už téměř ukončil vývoj letošního vozu, větší úpravu bude mít už jen jednu v oblasti podlahy. Po letní přestávce se soustředí na monopost pro příští sezónu.

Doporučujeme

Články odjinud