Mercedes byl v sobotu… nikde. Soupeři ho úplně vymazali. Třetí řada by samozřejmě pro mnohé byla dobrým umístěním, ale ne pro tým, který takto dominuje a před dvěma týdny upgradoval pohonnou jednotku.
Už před Singapurem bylo jasné, že na tom bude Ferrari a Red Bull vzhledem k charakteristice trati lépe a mohli by být Mercedesu blíže. Jenomže stříbrné šípy nebyly během víkendu vidět a výsledek kvalifikace rozhodně není náhodný.
Tak velký rozdíl nelze svést pouze na to, že Singapur není okruh náročný na výkon motoru. Samozřejmě se objevuje teorie, že za to mohou pneumatiky a to konkrétně nová nařízení Pirelli na minimální tlak, které bylo zpřísněno od Monzy. Toto Wolff to ale jednoznačně popřel. Podle něj Mercedes chyboval v nastavení a problém leží v oblasti přilnavosti.
„Myslím, že to není rychlosti auta, protože auto se nezhorší z jednoho víkendu na druhý,“ řekl pro Motorsport.com. „Musíme zůstat v klidu a analyzovat co se stalo.“ Podle Wolffa Mercedes za dva roky neudělal špatný krok, až teď.
Nejlepší časy v sektorech
První:
- Vettel: 27,665
- Raikkonen: 27,814
- Massa: 27,875
- Hamilton: 27,883
- Rosberg (6.): 27,941
Druhý:
- Vettel: 39,945
- Ricciardo: 40,108
- Raikkonen: 40,148
- Kvjat: 40,203
- Hamilton: 40,319
- Rosberg (8.): 40,590
Třetí:
- Ricciardo: 36,185
- Vettel: 36,275
- Kvjat: 36,412
- Raikkonen: 36,615
- Rosberg: 36,738
- Hamilton: 36,810
Foto: Getty Images / Clive Mason