Mercedes nemá obavy z možného odchodu svých inženýrů

Mercedes ve formuli 1 zažívá v posledních letech jeden úspěch za druhým. O služby jeho inženýrů by tak mohl mít zájem některý z konkurenčních týmů. Šéf Mercedesu Toto Wolff se takového scénáře ale nebojí a říká, že struktura týmu je dostatečně silná na to, aby ji odchod jednotlivých členů nepoznamenal.
Mercedes nemá obavy z možného odchodu svých inženýrů

Před loňskou sezónou odešel do Williamsu technický ředitel Paddy Lowe. Ani to však Mercedesu nezabránilo získat čtvrtý titul Poháru konstruktérů i mezi jezdci v řadě za sebou. Pod úspěch se přitom podepsali James Allison, Aldo Costa, Geoff Willis a Mark Ellis z týmu zabývajícím se šasi a John Owen a Andy Cowell zodpovědní za motorovou část.

„Kvůli neustále se měnícímu prostředí a výzvám, kterým čelíte, není tým formule 1 statická, ale dynamická struktura,“ řekl Wolff pro Motorsport.com.

„Nemůžete zmrazit organizaci, protože je úspěšná. Musíte se poohlížet po další generaci lídrů a přizpůsobit se novým výzvám. Pak uvidíte, jak se organizace vyvíjí a přicházejí mladší inženýři, mechanici a management.

Tým nestojí na jednotlivci. Nestál na Paddym, nestojí Jamesovi, ani na Andym, ani na mně, na nikom. Máme silnou základnu jednotlivců, kteří dělají neuvěřitelnou práci. Zasloužili by si mnohem větší pozornost z venčí a velké uznání za úžasnou práci, kterou odvádějí.

Můžeme tedy říct, že když odejde člověk z čela týmu nebo dojde ke změně na některém z vrcholných postů, nebude to mít vliv, protože základ organizace je pevný.“

Wolff považuje za důležité vychovat mladou generaci, která týmu přinese ještě větší úspěchy.

„Pokud by odešla současná generace inženýrů, tým musí zůstat silný, ale jiným způsobem, protože nemůžete nahradit Jamese, Andyho, Marka Ellise nebo Alda Costu,“ dodal.

„Jsou to výjimeční lidé, další generace ale nakonec přijde s novými schopnostmi, jejich vlastními pohledy na věc a dokáže vybudovat ještě silnější tým. Můj osobní cíl je, že až jednoho dne odejdu, tak chci vědět, že tento tým bude i beze mě lepší.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (38) Další článek: Co ještě nevíte o Pierru Gaslym
16:32 | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
10:49 | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.
21. ledna | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...
20. ledna | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.