Mercedes nejvíc ztratil kvůli zákazu přehazování pneumatik

Šéf týmu Mercedes Ross Brawn vysvětlil hlavní příčinu propadu výkonnosti W04 na domácí půdě v Německu. Souvisí to se změnami zavedenými Pirelli kvůli bezpečnosti.
Mercedes nejvíc ztratil kvůli zákazu přehazování pneumatik

Týmy musely v Německu dodržet předepsaný minimální tlak vzduchu v pneumatikách a maximální negativní odklon kol. Podle Brawna však jeho tým nejvíc zasáhl zákaz zaměňovat pravou a levou zadní pneumatiku.

"Konstrukce pneumatiky se změnila a já myslím, že možnost přehazovat pneumatiky byla dobrou cestou, jak zmírnit zátěž pneumatiky," cituje šéfa stáje z Brackley Autosport. "Mohli jste je použít v kvalifikaci a pak je přehodit, v závodě pak byly v jiném stavu."

"S těmito pneumatikami to dělat nemůžete a já si myslím, že my jsme znovu překročili hranici s teplotami pneumatik, kvůli tomu jsme trpěli."

Mercedesu se začalo znovu trochu dařit až v závěru závodu s lehkým autem, když teploty trochu klesly. "S velkým množstvím paliva jsme se na začátku závodu snažili, ale pneumatiky jsme přetěžovali. Potřebujeme najít řešení, abychom to překonali."

Brawn dodal, že si nikdy nemyslel, že jsou problémy s pneumatikami už minulostí. "Byly tu věci, jako přehazování pneumatik vzadu, které pomáhaly, ale to je pryč. V Silverstonu nebylo teplo, v Montrealu nebylo teplo. Říkal jsem, že budeme potřebovat horký závod, a tohle bylo jako některé závody z úvodu roku, kdy jsme se trápili, dokud se trochu neochladilo."

Diskuze (26) Další článek: Klíčové nyní budou nové pneumatiky, upozorňuje Ferrari
16:32 | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole