Mercedes nechtěl riskovat protest Ferrari, upravil ráfky

Mercedes nasadil ve Spa nové ráfky. Do Singapuru přivezly také upravený náboj. V USA ráfky upravil. Bál se protestu Ferrari.
Mercedes nechtěl riskovat protest Ferrari, upravil ráfky

Upravené ráfky a náboje mají pomoci ochlazovat zadní pneumatiky. Právě s přehříváním pneumatik a následnými puchýři se týmy v současné době potýkají.

Systém děr připomínal řešení Red Bullu z roku 2012, které bylo tehdy označeno za nelegální. Ferrari se obrátilo na FIA a chtělo situaci vyjasnit. 

Ferrari se FIA ptalo na legálnost ráfku Mercedesu

Ferrari se FIA ptalo na legálnost ráfku Mercedesu

Podobné dotazování je poměrně běžné. Jeden tým přijde s radikálním řešením, další tým to okopíruje ale ještě předtím se zeptá FIA, zda se nejedná o nelegální řešení. FIA v takovém případě svou interpretaci zašle oběma týmům, takže Mercedes se o dotazech Ferrari samozřejmě dozvěděl.

Před GP USA Mercedes ráfky upravil. Obával se, že Ferrari po závodě podá protest.

Podle Motorsport.com není Ferrari s vysvětlením FIA příliš spokojené. FIA upozornila Mercedes, že okolo designu ráfků stále existují otázky, takže by mohl mít problémy.

Forma Ferrari v Austinu je dobrou i špatnou zprávou současně, říká Vettel

Forma Ferrari v Austinu je dobrou i špatnou zprávou současně, říká Vettel

Neexistuje náznak, že by Ferrari chtělo podávat protesty. Pokud by to udělalo, hrozila by Mercedesu diskvalifikace z Velké ceny USA. Na interpretaci FIA by se sice odvolávat mohl, ale v tomto případě mají konečné slovo stewardi. Interpretace FIA není úprava pravidel. Má to pouze poradní a nezávazný charakter.

Mercedes bude chtít nyní po FIA další vyjasnění pravidel.  

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (41) Další článek: Formule E jako mistrovství světa? Možná již brzy!
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10