Mercedes nebyl v posledních letech dostatečně sebekritický, tvrdí Allison | Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

Mercedes nebyl v posledních letech dostatečně sebekritický, tvrdí Allison

Technický šéf Mercedesu James Allison přiznal, že osvědčený přístup, který německý tým uplatňoval před nástupem současných technických pravidel, v současné době již nefunguje.

Zatímco v letech 2014 až 2021 Mercedes v F1 zcela dominoval, když vyhrál osm titulů v rámci Poháru konstruktérů a sedm mezi jezdci, po příchodu nových pravidel v roce 2022 se na své poměry trápil.

Až nyní se začíná Mercedesu dařit podle představ, když ovládl poslední dvě velké ceny a o vítězství bojoval i v nedávné Velké ceně Kanady.

Technický šéf stáje James Allison v tomto kontextu nyní přiznal, že si tým dlouho nedokázal uvědomit, že mu v nalezení řešení problémů, kterým čelí, bránila struktura jeho technických oddělení.

„Řekl bych, že způsob, kterým jsme pracovali v rámci předchozího souboru pravidel, byl velmi efektivní,“ řekl Allison pro oficiální web.

„Nemyslím jen způsob, jakým jsme tvarovali přední křídlo, nebo konkrétní způsob, jakým jsme řešili huštění pneumatik v zadní části vozu. Mám na mysli způsob, jak klíčové inženýrské skupiny v týmu vzájemně komunikovaly. Způsob, jakým jsme byli nastaveni ve starém světě, fungoval dobře. A nejen dobře, fungovalo to osm sezón v kuse, což se ještě nikomu nepodařilo, to bylo dost působivé,“ připomněl britský inženýr.

„V tomto způsobu jsme do značné míry pokračovali a nebyli jsme dostatečně sebekritičtí, abychom si uvědomili, že v novém světě jsou v tomto přístupu obsaženy slabiny, které ve starém světě nevadily. A za to jsme zaplatili,“ uznal Allison.

Mercedes se v rámci nových pravidel dlouho potýkal s problémem, kdy jeho vozy ve vysoké rychlosti poskakovaly. A pokaždé, když se tým pokusil zvýšit přítlak svého vozu, problém s tzv. porpoisingem, souvisejícím s přísavným efektem, se akorát zhoršil.

„Všechny vozy jsou nyní jezdí velmi blízko u země, což znamená, že odpružení a aerodynamika musí být vzájemně provázány. To ve starém světě neplatilo. Bylo vlastně neefektivní trávit čas tím, že bychom se nějak zvlášť intenzivně zabývali interakcí jedné části vozu s druhou, protože na sobě byly do jisté míry nezávislé. Nyní je naopak interakce velmi těsná,“ dodal Allison.

Doporučujeme

Články odjinud