Hamilton s Rosbergem budou muset úvodním momentům závodu věnovat více pozornosti.
Za špatné starty jezdců Mercedesu v posledních závodech nemůže jeden konkrétní důvod, nýbrž souhrn řady okolností. Takový je závěr interního vyšetřování týmu, který se jal zjišťoval, proč v nedávných velkých cenách po zhasnutí červených světel přicházel o pozice.
Zejména poslední dva závody začaly pro Mercedes špatně. Ve Velké Británii Lewis Hamilton s Nikem Rosbergem spadli za Felipeho Massu a Valtteriho Bottase v barvách Williamsu, v Maďarsku pak pro ně stejný scénář připravili jezdci Ferrari Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
Už v předchozím závodě v Rakousku přitom Hamilton špatně vyrazil z pole position a klesl za Rosberga, načež závod prohrál.
Šéf Mercedesu Toto Wolff po Maďarsku prohlásil situaci za neakceptovatelnou a slíbil podrobnou analýzu. Ta však týmu nepřináší žádný jasný směr dalšího vývoje.
„Tu analýzu jsme provedli a neexistuje jeden konkrétní faktor, který byste mohli vypíchnout a říct, že to je ten důvod, proč se naše starty nepovedly.
Důvodů bylo více, plus okolnosti, proč se starty neodehrály podle našich představ a neexistuje jeden jasný trend. Jde zkrátka o to, že se nám nepovedly starty.
V Maďarsku bylo vidět, že celá pravá strana roštu se nepohnula dopředu, zatímco Vettel a Räikkönen, třetí a pátý, odstartovali skvěle, takže to byla možná okolnost. Dalším vlivem byl přerušený první start, kvůli kterému byla přehřátá Lewisova spojka.
Mohl bych vám vyjmenovat řadu dalších důvodů, proč jsme neměli takové starty, jaké jsme čekali, takže těm problémům musíme přijít na kloub.“
Problémům Mercedesu nahrávají nedávno změněná pravidla omezující vliv elektroniky a inženýrů na samotný start. Ten bude od Belgie primárně v rukou samotných jezdců. Faktorů nepovedených odjezdů tak zřejmě ještě přibude.
„V celé startovní proceduře nyní bude evidentně více proměnných,“ řekl, dodal však, že změnu vítá. „Raději bych viděl větší rozmanitost z důvodu, že to jezdec nezvládne stoprocentně, než že to stoprocentně nezvládne software nebo inženýr.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson