Mercedes chce ve spolupráci s firmou Luminar nasadit už letos na svůj safety car systém LiDAR.
Forma Luminar spolupracuje s automobilkou Mercedes už pár let. Nyní chce své technologie propagovat také přímo ve formuli 1. Na safety caru Mercedes-AMG GT Black Series se už letos objeví její LiDAR.
Jedná se v podstatě o radar, který místo rádiových vln využívá laserový paprsek. Princip je ale stejný. Laserový paprsek se odrazí od předmětu a vrátí se zpět. Na základě změření času mezi vysláním a zachycením paprsku se spočítá vzdálenost předmětu. Z toho pak lze sestavit trojrozměrnou mapu okolí.
Systém využívají autonomní auta, družice, sondy nebo i archeologové při hledání ztracených lokalit z paluby letadla.
Společnost Luminar se sídlem na Floridě uvádí, že její LiDAR dokáže detekovat nečistoty až do vzdálenosti 250 metrů a objekty až do vzdálenosti 500 metrů.
Systém má zvýšit „schopnost řidiče safety caru vyhodnotit situaci na trati při zachování požadované vysoké rychlosti.“
Tisková zpráva nezmiňuje konkrétní praktické využití systému u safety caru. Předpokládáme, že zvýší bezpečnost – řidič safety caru bude varován, že se před ním nachází překážka.