Mercedes musí po kolizi zkontrolovat 1200 dílů

Pro Mercedes skončil závod už v prvním kole. Po víkendu má dva poškozené vozy a spoustu práce.
Mercedes musí po kolizi zkontrolovat 1200 dílů

Mezi Španělskem a Monakem jsou dva týdny a týmy se nepřesouvají na druhý konec světa. Na druhou stranu jsou tréninky v Monaku už ve čtvrtek. V továrně Mercedesu se tak bude pracovat o víkendu.

„Naštěstí tyto druhy incidentu jsou pro nás velmi, velmi vzácné, ale když už se to stalo, máme docela dobrý proces, jak se s tím vypořádat,“ uvedl provozní ředitel Rob Thomas pro Autosport.

Hned, jak se auta dostala do garáže, začala série analýz. Na jejím konci byl „karanténní seznam“ dílů, které bude potřeba zkontrolovat.

„Na seznamu je tentokrát více než 1000 dílů, 1200 dílů se nám vrátilo, buď bylo poškozeno, v karanténě nebo potřebují nějakou práci.“

U některých dílů bude testována strukturální integrita. Spousta jiných dílů jde na nedestruktivní testování k odhalení případných trhlin apod.

„Týmová práce mezi všemi odděleními je bezproblémová a komunikace je v reálném čase,“ pokračuje Thomas. Kromě mnoha rozhovorů prý probíhají i dvě schůzky denně. Přestavba vozů začne dnes a na vše má tým tři dny. Pak už budou vozy na cestě do Monaka.

„Je to vše o kompromisu a rychlých rozhodnutích. Prioritou číslo jedna je, aby byl vůz bezpečný, takže se staráme o díly třídy A jako je zavěšení a tyto díly musí být v pořádku.“ Teprve poté se přejde na části odpovědné za výkon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Proč Honda ještě nevyužila své žetony?

14. července | Masi bude pokračovat jako ředitel závodu až do konce sezóny.
14. července | Během závodu se 26krát změnilo nejrychlejší kolo závodu. Ve všech případech ho zajeli jezdci Mercedesu. #F1Fakt
14. července | Tým Šenkýř Motorsport vybojoval na Red Bull Ringu skvělé druhé místo! odkaz