Mercedes možná odloží vylepšení svého motoru, snaží se pochopit Ferrari

Šéf Mercedesu Toto Wolff přiznal, že jeho tým nerozumí tomu, jak Ferrari dosáhlo vyššího výkonu ve své pohonné jednotce.
Mercedes možná odloží vylepšení svého motoru, snaží se pochopit Ferrari

Obhájce titulu v Poháru konstruktérů proto zvažuje, zda neodložit plánované nasazení vylepšení své pohonné jednotky před závody na okruzích v belgickém Spa-Francorchamps a na italské Monze, na kterých hraje výkon klíčovou roli.

Na otázku, zda rozumí tomu, co Ferrari provedlo se svou pohonnou jednotkou, Wolff odvětil, že neví. „Ne. Vidíme jen to, že v posledních několika závodech se výkon jen zvyšoval a zvyšoval. Možná zním jako ohraná gramofonová deska, ale připomíná mi to určité osoby, které takto vyzpěvovaly v uplynulých sezónách. Já tak ale pokračovat nechci. Musíme jen tvrdě pracovat v oblasti šasi a motoru, abychom našli ten dodatečný výkon. Je tam. Není to snadné, naopak je to velmi složité. Ale je tam.“

Mercedes letos už odložil první vylepšení své pohonné jednotky, která byla plánována pro Velkou cenu Kanady, ale na řadu přišla až za dva týdny ve Francii. Týmy často nasazují vylepšené pohonné jednotky do závodů po letní přestávce, které se tradičně jezdí na dvou velmi rychlých okruzích v kalendáři.

Ze slabé stránky ničivá zbraň! Ferrari vládne rovinkám a nikdo neví proč

Ze slabé stránky ničivá zbraň! Ferrari vládne rovinkám a nikdo neví proč

Ferrari má v úmyslu dát svým jezdcům Sebastianu Vettelovi a Kimimu Räikkönenovi novou pohonnou jednotku, kterou již v Maďarsku vyzkoušely zákaznické týmy Haas a Sauber.

Wolff nicméně řekl, že týmu, který se stará o pohonné jednotky a který vede Andy Cowell, je ochoten dát více času pro práci na vylepšení pohonné jednotky.

„(Andy) Je supermotivovaný chlap. Stejně tak celý jeho tým. Vidíme, čeho můžeme dosáhnout a čeho je potřeba dosáhnout. V tuto chvíli jsme v zajímavé fázi třetího motoru a snažíme se zjistit, kolik výkonu dokážeme před Spa a Monzou najít. Teprve až budeme znát toto číslo, budeme schopni se rozhodnout, zda potřebujeme odložit (nasazení) nebo udělat něco jiného,“ řekl Wolff.

„Kvůli tomu, že tato pravidla již dozrála, je velmi náročné získat více výkonu, aniž bychom uškodili spolehlivosti. Každý experiment, který by přidal výkon, je potřeba zhodnotit také po stránce spolehlivosti, protože nedokončený závod vám zničí šampionát mnohem rychleji než ta poslední získaná desetina,“ dodal.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (48) Další článek: McLaren měl velmi blízko k získání Ricciarda, říká Brown
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.