Ferrari velmi reálně zvažuje, že v roce 2022 vstoupí do IndyCar. Tým potřebuje někam přesunout personál z formule 1.
Kvůli současné krizi byl snížen rozpočtový strop na 145 milionů dolarů. Maximální počet zaměstnanců není omezen, ale i tak je jasné, že velké týmy budou muset část zaměstnanců propustit. Tomu se chtějí vyhnout, a tak zvažují jejich přesun na jiné projekty.
Ferrari zvažuje vstup do IndyCar nebo WEC, i když se zdá, že první varianta je pravděpodobnější. Americká série se od roku 2022 chystá přejít na hybridní motory. Roger Penske už potvrdil, že jedná s Maranellem jedná.
Mercedes potvrdil, že se možná také porozhlédne po dalších projektech. Už dnes kromě F1 závodí ve formuli E.
„Především žijeme ve finanční realitě, která je velmi odlišná od situace před COVID-19,“ řekl Wolff, kterého cituje Motorsport.com. Úspěšné týmy mají podle Wolffa peníze spíše vydělávat, než aby musely být dotovány.
„Pro nás je to také způsob, jak zajistit, aby společnost Daimler nejen ocenila sportovní a marketingové přínosy platformy, ale také ji učinila co možná nejvíce neutrální z hlediska nákladů.“
„Pro nás to znamená změnu způsobu, jakým děláme věci a nasazení personálu v nových oblastech. Máme velmi silné oddělení, které se nazývá Mercedes Benz Applied Science, kde pracujeme pro špičkové klienty a nasazujeme naše služby. “
„A kdo ví? Možná se podíváme na další závodní kategorie, abychom udrželi zdroje a zachovali lidské zdroje a duševní vlastnictví v Mercedesu.“
V uplynulých týdnech se spekulovalo, zda Mercedes nebo třeba Renault neodejdou z F1. Obě automobilky to ale popřely.
„Myslím, že je jasné, že každá automobilová společnost čelí obtížným a nejistým časům. Každý den otevíráte časopis nebo noviny a vidíte, že jde o VW, Renault, Fiat nebo Daimler. A v tomto ohledu úplně chápu, že je naše sportovní platforma zpochybňována.“
„Vrcholový management Mercedesu vnímá formuli 1 jako hlavní činnost. Vyrábíme silniční auta a vyrábíme závodní auta. A vůbec první auto bylo vlastně závodní auto.“
Daimler podle Wolffa nebere F1 jen jako marketingovou platformu, ale vnímá také propojení mezi F1 a silničními vozy.
„Přesto každý rok diskutujeme o všech našich aktivitách a všech našich investicích.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson