Německá stáj má patřit k těm, které se dosud nedohodly s Berniem Ecclestonem na znění nové Concordské dohody. Spekuluje se o zvažování právních kroků.
Bernie Ecclestone dnes ráno prohlásil, že získal souhlas většiny týmů v ohledu dalšího působení ve formuli 1, přičemž není jasné, zda souhlasem má na mysli přímo podepsání nové Concordské dohody, či přikývnutí na její znění (psali jsme zde).
Podle informací Autorsportu se s Ecclestonem dohodly stáje Ferrari, Red Bull, McLaren, Lotus, Force India, Sauber a Toro Rosso. Čeká se tudíž na Mercedes, Williams, Caterham, Marussii a HRT. Nejvíce otazníků ovšem vytváří právě Mercedes. Má se totiž za to, že menší týmy diskuze teprve čekají, zatímco Mercedes už s Ecclestonem vyjednával po dobu několika týdnů. Na vzniklou situaci se rozhodl vztáhnout informační embargo.
"Rádi bychom vás požádali o trpělivost, jelikož náš tým v současnosti nemá jak by se k této záležitosti vyjádřil. O všem důležitém vás ale samozřejmě budeme včas informovat," uvedl tiskový mluvčí Mercedesu. A podobně záhadný byl také Norbert Haug.
Sky News před nedávnem uveřejnila podmínky, o kterých se se šéfem formule 1 jedná a které se zřejmě Mercedesu pranic nelíbí. Podle nich čekají speciální finanční bonusy stáje, které od roku 2000 vyhrály v Poháru konstruktérů, dále týmy, které od stejného letopočtu dosud nezměnily svůj název a také zvláštní výhoda pro týmy, které dokázaly od roku 2008 v šampionátu vyhrát dvakrát a vícekrát za sebou.
Taková situace by Mercedes, který se do formule 1 jako stáj vrátil v roce 2010 po odkoupení týmu Brawn GP, oproti svým hlavním rivalům vážně znevýhodnila. Stříbrným šípům pak nezbývá než se poohlédnout po možných řešení tohoto problémů. Jedním z nich by mohlo být odvolání se na články 101 a 102 Smlouvy o fungování Evropské unie - "S vnitřním trhem jsou neslučitelné, a proto zakázané, veškeré dohody mezi podniky, rozhodnutí sdružení podniků a jednání ve vzájemné shodě(...), jejichž účelem nebo důsledkem je vyloučení, omezení nebo narušení hospodářské soutěže na vnitřním trhu" a "S vnitřním trhem je neslučitelné, a proto zakázané, pokud to může ovlivnit obchod mezi členskými státy, aby jeden nebo více podniků zneužívaly dominantního postavení na vnitřním trhu nebo jeho podstatné části".
Zda se Mercedes vskutku hodlá soudit, také odmítá jakkoliv komentovat.