Mercedes má stále pochybnosti ohledně nové podlahy, kterou poprvé nasadil ve Spa | Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

Mercedes má stále pochybnosti ohledně nové podlahy, kterou poprvé nasadil ve Spa

Mercedes se v Zandvoortu vrátil k nové podlaze, kterou poprvé nasadil pro tréninky ve Spa. Nový díl však vůz zatím spíš brzdí, než aby ho zrychloval.

Mercedes přivezl do Spa, kde se závodilo ještě před začátkem letní pauzy, novou verzi své podlahy, která měla generovat větší přítlak než její předchůdkyně.

Po nasazení se však kýžený efekt nedostavil, takže se po pátečních trénincích německý tým rozhodl, že se vrátí ke staré podlaze, se kterou oba jezdci víkend dokončili. Nakonec se ukázalo, že šlo o správné rozhodnutí, jelikož Mercedes zásluhou Lewise Hamiltona závod ve Spa ovládl (a to se ještě stáj z Brackley musela smířit s diskvalifikací původně prvního George Russella).

Navzdory prvotnímu neúspěchu nové podlahy nicméně Mercedes i po víkendu ve Spa věřil tomu, že by měl být tento nový díl po určitém vyladění a úpravě nastavení vozu přínosem, takže novinku na své vozy před GP Nizozemska opět nasadil a absolvoval s ní celý víkend.

Ten však tak úspěšný nebyl, když stříbrné šípy dojely na sedmém a osmém místě, tedy daleko od pódia. 

Mercedes si tak opět začíná klást otázku, zda nová podlaha nepřináší více škody než užitku.

„Odpověď je jednoduchá: nevíme to úplně přesně,“ přiznal v týmovém videu technický ředitel Mercedesu James Allison.

„Na základě měření můžeme říct, že (podlaha, pozn. red.) poskytovala očekávaný přítlak. Takže v tomto ohledu se můžeme utěšovat, že zafungovala. U současných vozů ale hodně záleží na tom, jak se ovládají. Nejde tedy jen o přítlak, ale i o to, jak je auto vyvážené. A víme, že naposledy jsme auto dobře vyvážené neměli. Musíme mít tedy otevřenou mysl a budeme (nasazování nové podlahy) muset ještě vyhodnotit,“ uvedl dále britský inženýr.

To, že nebyl vůz Mercedesu v Nizozemsku dobře vyvážen, se navíc projevovalo i tím, že se jezdci museli vypořádávat s přehříváním pneumatik.

„V Zandvoortu nejsou prakticky žádné dlouhé rovinky, takže tam není mnoho míst, jak by šlo pneumatiky ochladit,“ dodal Allison další důvod, který trápení Mercedesu prohluboval. 

Doporučujeme

Články odjinud