Tým Mercedes GP přiveze do Barcelony značně přepracovaný vůz ve snaze vrátit se do bojů o přední příčky. Změny se kromě aerodynamiky projeví také v delším rozvoru kol.
Ross Brawn přiznal, že jeho tým špatně odhadl dopady užších předních pneumatik, takže má problémy s rozložením hmotnosti. Trpí kvůli tomu především Michael Schumacher, Nico Rosberg se s vozem dokáže vyrovnat lépe. Prostřednictvím rozvoru se je bude snažit korigovat.
"Problém není samotný rozvor, ale rozložení hmotnosti," uvedl šéf Mercedesu GP Ross Brawn pro Autosport. "Netrefili jsme rozložení hmotnosti. Když jsme začali testovat s těmito pneumatikami, zjistili jsme, že nemáme správné rozložení hmotnosti a zašli jsme na hranice toho, co je s tímto vozem možné. Nejde přímo o rozvor, špatné bylo rozložení hmotnosti."
"Pneumatiky se trochu změnily, neměli jsme příležitost je testovat a neměli jsme tak dobrý odhad, jako některé jiné týmy. Takže v Barceloně budeme mít úpravu, která nám rozšíří možnosti práce s rozložením hmotnosti."
V Brackley zároveň pokračují ve vývoji systému zadního křídla podle McLarenu, jeho první pasivní verzi použil Mercedes už v Číně. Ta ale přináší jen zhruba poloviční výhody.
"Systém McLarenu, který ovládá jezdec, je komplikovaný," vysvětloval Brawn. "McLaren vůz koncipoval s ohledem na tento systém a není snadné ho zasadit do ostatních aut. To, co jsme měli v Číně, byl jednoduchý pasivní systém. Neovládal ho jezdec, takže není tak efektivní jako systém McLarenu. Stále pracujeme na plné verzi, kterou budeme mít v Barceloně nebo Istanbulu. Je komplikované to udělat tak, aby to fungovalo správně, ale naši aerodynamici na tom pracují."