Důvodem jsou obavy související s rizikem překročení tzv. rozpočtového stropu.
Mercedes v poslední době neprožívá v F1 zrovna nejlepší období. Zatímco před letní přestávkou dokázal německý tým vyhrát v rychlém sledu tři velké ceny, ve druhé části sezony již takových výsledků nedosahuje.
A co víc – Mercedes začaly trápit nehody, které v uplynulých týdnech potkaly juniora pilota stáje Andreu Kimiho Antonelliho (tréninku v Monze) a George Russella (v kvalifikaci v Austinu a v tréninku v Mexiku).
V dnešním světě F1 mají nehody, které vyžadují nákladné opravy, negativní dopady i na velké tymy, protože kvůli nim mohou mít problémy s dodržením rozpočtového stropu (ten momentálně činí 135 milionů dolarů).
S ohledem na všechny tyto skutečnosti nyní šéf Mercedesu Toto Wolff přiznal, že jím vedený tým byl kvůli nehodám donucen ukončit ukončit vývoj aktuálního monopostu.
„V prostředí rozpočtových stropů jde o ošemetnou situaci. Postihly nás tři nehody a především ta poslední byla obrovská. Museli jsme poté nasadit úplně nové šasi, což byla rána pro náš rozpočet,“ přiznal Wolff, kterého cituje Autosport.
„Pravděpodobně to bude mít vliv na díly, které budeme na auta nasazovat. V Brazílii budeme mít dva balíčky s vylepšeními, dvě podlahy, ale to je v podstatě všechno. Nic dalšího se nechystá,“ přiblížil rakouský manažer s tím, že nových dílů nemá tým úplně nazbyt, takže při jejich využívání nejspíš bude muset být stáj kreativní.
„Určitě to pak má vliv na vývoj a na nasazování vývojových dílů – v tomto ohledu jsme na nule,“ dodal na toto téma Wolff, kterého ani zmíněné problémy naposledy v Mexiku nepřimněly k tomu, že by svým jezdcům zakázal mezi sebou závodit.
„Jsou tak dobří a zkušení, že jim dovolujeme závodit. Neměl jsem ani pocit, že by se to mělo zvrtnout,“ vysvětlil.