Mercedes: Konkurence to překrucuje, náš trest významný je

Mercedes: Konkurence to překrucuje, náš trest významný je

Šéf týmu Mercedes Ross Brawn považuje trest od tribunálu FIA za nemalý. Obává se, že jeho tým ztrátu způsobenou absencí v testu mladíků nijak nedožene.

Po vynesení verdiktu nad Mercedesem se přímo či nepřímo ozvalo několik týmů s tím, že je trest za test s Pirelli příliš mírný. Brawn to odmítá.

"Zkoumáme dopady vynechání testu mladých jezdců, protože jsme měli naplánovaný celkem slušný technický program," vysvětloval Autosportu. "Zabýváme se interně tím, jak dohnat ztrátu tohoto programu, a já si nejsem jistý, že se nám to podaří."

"Některé věci, které jsme chtěli udělat, prostě nejsou proveditelné během závodního víkendu, takže tu bude pro tým hmatatelná ztráta způsobená absencí v testu mladých jezdců. Je nešťastné, jak to některé tým překrucují a říkají, že ten trest není významný."

Šéf stáje z Brackley zároveň odmítl, že by se jednalo jen o kompenzaci toho, co si Mercedes už natestoval s Pirelli.

"Ten trest je celkem přísný. My jsme Pirelli poskytli službu v podobě 1000kilometrového testu, který mohl být uskutečněn za dva dny, ale byl prodloužen (na tři dny) kvůli počasí," popisoval.

"Testovali jsme 12 sad vývojových pneumatik, z nichž žádné nebudou použité v roce 2013 nebo 2014. Kdokoliv, kdo absolvoval testy pneumatiky s krátkými a dlouhými jízdami, ví, že tu není žádný prostor pro dělání čehokoliv jiného. Jen testujete pneumatiky."

Na druhé straně v testu mladíků je podle Brawna možné auto vyvíjet. "Test mladých jezdců má tak trochu špatný název," konstatoval. "Původním úmyslem bylo podpořit mladé jezdce, ale nedělá se to."

"Týmy odjedou 1500 kilometrů regulérního testování vozu, s plným vývojem, veškerou výbavou, systémy a novými díly na voze, které potřebujete pro sběr informací. Další dobrou věcí na Silverstonu (místo konání testu) je, že bude pokračováním práce ze závodu, což by také pomohlo."

"Myslím, že máme velmi hmatatelnou ztrátu. Upřímně je to jiná liga, když máte třídenní test na 1500 kilometrů, s novými díly, se závodními pneumatikami, na kterých závodíme. Takže degradovat ten test, aby to vypadalo, že není významný, není správné, je to jen snaha dotčených týmů překrucovat fakta."

Závěr je podle Brawna jasný. "Myslím, že je nepoctivé srovnávat test mladých jezdců s týmovou večeří na konci roku. Tohle je smysluplný trest a je třeba se podívat, k čemu tribunál dospěl. Jednali jsme v dobré víře a neměli jsme v úmyslu získat sportovní výhodu. To, k čemu došlo, nebyl zlomyslný čin."

Doporučujeme

Články odjinud