Mercedes: Jsme dlouhodobým partnerem McLarenu, neodcházíme

Spojenectví potrvá ještě mnoho let.
Před posledním závodem sezóny se objevily divoké spekulace o okamžitém rozchodu mezi Mercedesem a McLarenem. Důkazem toho měla být přítomnost vysokých představitelů Mercedesu v Abú Zabí. Norbert Haug to však důrazně odmítl.

"Je tu velmi jasné rozhodnutí, že máme dlouhodobé závazky vůči našemu partnerovi McLarenu," řekl. "Než abych se věnoval spekulacím, musím poukázat na to, že tento tým funguje lépe než když předtím."

"Hovořit o ostatních záležitostech a jiných možnostech, které asi existují v pozadí a diskutuje se o nich interně, není správné."

Tím měl Haug pravděpodobně na mysli majetkový vstup Mercedesu do týmu Brawn GP, který se má uskutečnit prostřednictvím společností ze Středního východu. Mercedes ale odmítá, že by tím byl narušen vztah s McLarenem, který má podle smlouvy trvat až do roku 2011.

"Členové správní rady jsou tu (v Abú Zabí), ale určitě nebudou veřejně jednat o naší budoucnosti ve formuli 1," uvedl Haug. "To nedává smysl. To můžete dělat za zavřenými dveřmi ve Stuttgartu nebo kdekoliv, ale určitě ne na závodním okruhu."

"Kolují spekulace, fajn. Ale opakuji své prohlášení, vlastníme 40 % akcií, takže je Mercedes velkou součástí McLarenu."

Spojenectví s Mercedesem potvrdil šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh.

"Daimler je 40% akcionář... Patnáct let je to fantastický partner a spolu budeme ještě dlouhou dobu," uvedl.

"V rámci Daimleru existuje vášnivé nadšení pro formuli 1. Jako v každém jiném byznysu budou zvažovat, jaké další věci můžou dělat, jaké mají možnosti, aby optimalizovali svojí pozici. Já si nemyslím, že je to proti zájmům McLarenu."

"Existuje oboustranný závazek, Daimleru vůči nám a náš vůči Daimleru, že spolu budeme ve formuli 1... mnoho dalších let."

"Pokud by Daimler neměl vášeň pro formuli 1, takové diskuze by se vůbec nevedly. Mnoho automobilek je tu téměř nerada, nebo jsou na odchodu. Pokud je tu nějaká z nich se skutečným zájmem a říká, že by se možná mohla zabývat dalšími možnostmi, dělat to či ono, tak jde o vášeň a nadšení pro formuli 1, které z ní dělají tak silného partnera."
Další článek: Kobajaši na Toyotu zapůsobil, závodní sedačka mu asi zůstane