Mercedes jezdil s extrémně nevyváženými auty a jeho ráfky mají zelenou

Zejména Lewis Hamilton se v USA potýkal s puchýři na jedné ze zadních pneumatik a se svým vozem nebyl spokojený. Nyní se už ví, kde byl problém.
Mercedes jezdil s extrémně nevyváženými auty a jeho ráfky mají zelenou

Mercedes musel před závodem v USA měnit v obou vozech vodní pumpy. Před závodem sice vše stihl, ale vozy zřejmě nedal dohromady přesně tak, jak měl. V režimu parc fermé navíc nemohl změnit nastavení.

Podle Auto Motor und Sport bylo důsledkem extrémní nevyvážení. U Hamiltona byla pravá strana vozu zatížena o 50 kg více než levá. U Bottase to bylo o něco méně.

Podobný problém měl Red Bull v kvalifikaci na GP Maďarska, kde nakonec stál na startu na 7. a 12. místě.

Ráfky mají zelenou

Mercedes po letní přestávce nasadil nové ráfky, které disponují otvory pro chlazení zadních pneumatik. Ferrari se optalo FIA na legálnost tohoto řešení.

Federace potvrdila, že řešení je v souladu s pravidly. Mercedes však v Austinu nové ráfky nepoužil, protože názor FIA má pouze poradní a nikoliv závaznou roli a Mercedes se obával, že by Ferrari mohlo podat protest.

F1 Power Rankings: Nejlepší jsou teď Hamilton, Verstappen a Räikkönen

F1 Power Rankings: Nejlepší jsou teď Hamilton, Verstappen a Räikkönen

Mercedes se opět obrátil na FIA. V Mexiku schválili použití ráfků přímo sportovní komisaři. Jejich rozhodnutí je však platné pouze pro daný závodní víkend.

Red Bull měl v roce 2012 podobné řešení, které se tehdy ukázalo jako nelegální. Bylo v rozporu s článkem 3.15 tehdejších Technických pravidel, který říká, že „každá konkrétní část vozu ovlivňující jeho aerodynamický výkon musí být pevně připojena na zcela odpruženou část vozu a musí zůstat nepohyblivá ve vztahu k odpružené části auta.“

Podle FIA a stewardů je ale tentokrát situace odlišná. „Malé otvory budou mít tendenci mít primárně funkci chlazení a přestože můžeme někdy považovat chlazení za aspekt aerodynamického výkonu, máme pocit, že chlazení velmi lokalizovaných oblastí (jako u vašeho návrhu) může být přijatelné,“ uvádí stewardi.

Pokud by však Mercedes otvory například zvětšil, mohla by se situace změnit.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Možná to s formulí E ještě přehodnotí, myslí si Massa o Alonsovi

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10