Zejména Lewis Hamilton se v USA potýkal s puchýři na jedné ze zadních pneumatik a se svým vozem nebyl spokojený. Nyní se už ví, kde byl problém.
Mercedes musel před závodem v USA měnit v obou vozech vodní pumpy. Před závodem sice vše stihl, ale vozy zřejmě nedal dohromady přesně tak, jak měl. V režimu parc fermé navíc nemohl změnit nastavení.
Podle Auto Motor und Sport bylo důsledkem extrémní nevyvážení. U Hamiltona byla pravá strana vozu zatížena o 50 kg více než levá. U Bottase to bylo o něco méně.
Podobný problém měl Red Bull v kvalifikaci na GP Maďarska, kde nakonec stál na startu na 7. a 12. místě.
Ráfky mají zelenou
Mercedes po letní přestávce nasadil nové ráfky, které disponují otvory pro chlazení zadních pneumatik. Ferrari se optalo FIA na legálnost tohoto řešení.
Federace potvrdila, že řešení je v souladu s pravidly. Mercedes však v Austinu nové ráfky nepoužil, protože názor FIA má pouze poradní a nikoliv závaznou roli a Mercedes se obával, že by Ferrari mohlo podat protest.
Mercedes se opět obrátil na FIA. V Mexiku schválili použití ráfků přímo sportovní komisaři. Jejich rozhodnutí je však platné pouze pro daný závodní víkend.
Red Bull měl v roce 2012 podobné řešení, které se tehdy ukázalo jako nelegální. Bylo v rozporu s článkem 3.15 tehdejších Technických pravidel, který říká, že „každá konkrétní část vozu ovlivňující jeho aerodynamický výkon musí být pevně připojena na zcela odpruženou část vozu a musí zůstat nepohyblivá ve vztahu k odpružené části auta.“
Podle FIA a stewardů je ale tentokrát situace odlišná. „Malé otvory budou mít tendenci mít primárně funkci chlazení a přestože můžeme někdy považovat chlazení za aspekt aerodynamického výkonu, máme pocit, že chlazení velmi lokalizovaných oblastí (jako u vašeho návrhu) může být přijatelné,“ uvádí stewardi.
Pokud by však Mercedes otvory například zvětšil, mohla by se situace změnit.
Foto: Getty Images / Charles Coates