Mercedes jezdil s extrémně nevyváženými auty a jeho ráfky mají zelenou

Zejména Lewis Hamilton se v USA potýkal s puchýři na jedné ze zadních pneumatik a se svým vozem nebyl spokojený. Nyní se už ví, kde byl problém.
Mercedes jezdil s extrémně nevyváženými auty a jeho ráfky mají zelenou

Mercedes musel před závodem v USA měnit v obou vozech vodní pumpy. Před závodem sice vše stihl, ale vozy zřejmě nedal dohromady přesně tak, jak měl. V režimu parc fermé navíc nemohl změnit nastavení.

Podle Auto Motor und Sport bylo důsledkem extrémní nevyvážení. U Hamiltona byla pravá strana vozu zatížena o 50 kg více než levá. U Bottase to bylo o něco méně.

Podobný problém měl Red Bull v kvalifikaci na GP Maďarska, kde nakonec stál na startu na 7. a 12. místě.

Ráfky mají zelenou

Mercedes po letní přestávce nasadil nové ráfky, které disponují otvory pro chlazení zadních pneumatik. Ferrari se optalo FIA na legálnost tohoto řešení.

Federace potvrdila, že řešení je v souladu s pravidly. Mercedes však v Austinu nové ráfky nepoužil, protože názor FIA má pouze poradní a nikoliv závaznou roli a Mercedes se obával, že by Ferrari mohlo podat protest.

F1 Power Rankings: Nejlepší jsou teď Hamilton, Verstappen a Räikkönen

F1 Power Rankings: Nejlepší jsou teď Hamilton, Verstappen a Räikkönen

Mercedes se opět obrátil na FIA. V Mexiku schválili použití ráfků přímo sportovní komisaři. Jejich rozhodnutí je však platné pouze pro daný závodní víkend.

Red Bull měl v roce 2012 podobné řešení, které se tehdy ukázalo jako nelegální. Bylo v rozporu s článkem 3.15 tehdejších Technických pravidel, který říká, že „každá konkrétní část vozu ovlivňující jeho aerodynamický výkon musí být pevně připojena na zcela odpruženou část vozu a musí zůstat nepohyblivá ve vztahu k odpružené části auta.“

Podle FIA a stewardů je ale tentokrát situace odlišná. „Malé otvory budou mít tendenci mít primárně funkci chlazení a přestože můžeme někdy považovat chlazení za aspekt aerodynamického výkonu, máme pocit, že chlazení velmi lokalizovaných oblastí (jako u vašeho návrhu) může být přijatelné,“ uvádí stewardi.

Pokud by však Mercedes otvory například zvětšil, mohla by se situace změnit.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Možná to s formulí E ještě přehodnotí, myslí si Massa o Alonsovi

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00