Mercedes jezdil s extrémně nevyváženými auty a jeho ráfky mají zelenou

Zejména Lewis Hamilton se v USA potýkal s puchýři na jedné ze zadních pneumatik a se svým vozem nebyl spokojený. Nyní se už ví, kde byl problém.
Mercedes jezdil s extrémně nevyváženými auty a jeho ráfky mají zelenou

Mercedes musel před závodem v USA měnit v obou vozech vodní pumpy. Před závodem sice vše stihl, ale vozy zřejmě nedal dohromady přesně tak, jak měl. V režimu parc fermé navíc nemohl změnit nastavení.

Podle Auto Motor und Sport bylo důsledkem extrémní nevyvážení. U Hamiltona byla pravá strana vozu zatížena o 50 kg více než levá. U Bottase to bylo o něco méně.

Podobný problém měl Red Bull v kvalifikaci na GP Maďarska, kde nakonec stál na startu na 7. a 12. místě.

Ráfky mají zelenou

Mercedes po letní přestávce nasadil nové ráfky, které disponují otvory pro chlazení zadních pneumatik. Ferrari se optalo FIA na legálnost tohoto řešení.

Federace potvrdila, že řešení je v souladu s pravidly. Mercedes však v Austinu nové ráfky nepoužil, protože názor FIA má pouze poradní a nikoliv závaznou roli a Mercedes se obával, že by Ferrari mohlo podat protest.

F1 Power Rankings: Nejlepší jsou teď Hamilton, Verstappen a Räikkönen

F1 Power Rankings: Nejlepší jsou teď Hamilton, Verstappen a Räikkönen

Mercedes se opět obrátil na FIA. V Mexiku schválili použití ráfků přímo sportovní komisaři. Jejich rozhodnutí je však platné pouze pro daný závodní víkend.

Red Bull měl v roce 2012 podobné řešení, které se tehdy ukázalo jako nelegální. Bylo v rozporu s článkem 3.15 tehdejších Technických pravidel, který říká, že „každá konkrétní část vozu ovlivňující jeho aerodynamický výkon musí být pevně připojena na zcela odpruženou část vozu a musí zůstat nepohyblivá ve vztahu k odpružené části auta.“

Podle FIA a stewardů je ale tentokrát situace odlišná. „Malé otvory budou mít tendenci mít primárně funkci chlazení a přestože můžeme někdy považovat chlazení za aspekt aerodynamického výkonu, máme pocit, že chlazení velmi lokalizovaných oblastí (jako u vašeho návrhu) může být přijatelné,“ uvádí stewardi.

Pokud by však Mercedes otvory například zvětšil, mohla by se situace změnit.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (16) Další článek: Možná to s formulí E ještě přehodnotí, myslí si Massa o Alonsovi
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10