Mercedes je stále naštvaný na Ferrari kvůli Japonsku. Hamiltona mohly trosky těžce zranit

Charles Leclerc si v Japonsku v prvním kole po kontaktu s Maxem Verstappenem poškodil přední křídlo. Jeho trosky ve druhém kole narazily do vozu Lewise Hamiltona.

Leclerc po nehodě zůstával s poškozeným předním křídlem na trati. Jak ukazuje přepis komunikace, u Ferrari nastal menší komunikační chaos. Leclerc nevěděl, že z jeho křídla odpadávají úlomky a myslel si, že ho chce tým povolat do boxů jen kvůli běžnému poškození předního křídla. On sám měl ale pocit, že je vše v pořádku a vůz se dá řídit. Později ale musel v zatáčce 130R držet levé zpětné zrcátko, takže až tak v pořádku jeho vůz nebyl.

Přepis komunikace: Proč Leclerc zajel do boxů až na konci třetího kola?

Přepis komunikace: Proč Leclerc zajel do boxů až na konci třetího kola?

Podle Auto Motor und Sport jsou u Mercedesu stále na Ferrari naštvaní. Ve druhém kole se totiž ulomila část křídla a zasáhla vůz Hamiltona. Trosky narazily do pravého zpětného zrcátka, které odletělo. Situace ale mohla být podle Mercedesu vážnější. Pokud by Hamilton instinktivně s vozem neuhnul, narazily by trosky zřejmě do jeho hlavy.

Incident mohl dopadnout minimálně podobně, jako v případě Felipeho Massy v kvalifikaci na Grand Prix Maďarska před deseti lety. Brazilce tehdy zasáhla pružina o hmotnosti 800 gramů. Na Hamiltonovu hlavu mířila levá bočnice předního křídla, která může mít hmotnost až 1,8 kg. Bočnice není vyrobena jen z lehkých uhlíkových vláken. Obsahuje také kov – například titanové šrouby pro připevnění bočnice ke křídlu.

„Ta část mohla Lewise zasáhnout do hlavy,“ říká manažer Mercedesu Ron Meadows. 

Nadšení nebyli ani u McLarenu. Menší úlomky se dostaly do pravého předního brzdového potrubí Norrisova vozu. Jeho brzdy se začaly přehřívat, a tak musel do boxů.

U Mercedesu by prý jezdce povolali s poškozeným křídlem do boxů okamžitě. Leclerc a Ferrari prý na setrvání na trati nemohli vydělat. Do řádné zastávky by křídlo nevydrželo a Leclerc ztrácel asi 0,5 s na kolo. 

Ve druhém kole zajel například Vettel čas 1:34.549. Leclercovo kolo mělo hodnotu 1:35.314.

Mercedes nepotěšil ani trest, který Leclerc po závodě dostal. Za to, že zůstal na trati, dostal 10 sekund. Ferrari navíc odjelo s pokutou. 

„Příliš málo na to, co se mohlo stát,“ řekl Meadows. Kromě těchto 10 sekund dostal Leclerc ještě 5 sekund za kolizi s Verstappenem. Přišel tak o jednu pozici, kterou ale nyní získal zase zpět po diskvalifikaci Ricciarda.

Výsledky GP Japonska se po dvou týdnech mění. Renaulty byly diskvalifikovány

Výsledky GP Japonska se po dvou týdnech mění. Renaulty byly diskvalifikovány

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Correa se poprvé postavil [video]

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10