Podle bývalého šéfa Renaultu Sport F1 Jeana-Michela Jaliniera spočívá tak velký náskok Mercedesu v obrovském nárůstu investic do vývoje.
Jalinier odešel ze své pozice minulý měsíc kvůli nespolehlivosti a slabému výkonu letošní šestiválcové pohonné jednotky Renault.
„Když vidím Ferrari a Renault téměř vyrovnané a Mercedes s tak výrazným náskokem, tak se nejdříve musíme podívat na úroveň investic,” řekl pro Auto Hebdo.
„V Renaultu jsme úroveň investic udrželi, zatímco Mercedes nasadil laťku velmi vysoko. V investicích finančních, v lidech a technologiích. Ve výsledku byli připraveni mnohem lépe než Italové a my, kteří jsme zůstali na úrovni investic známé a vyzkoušené na předchozích projektech.”
Podle Jaliniera sehrál roli také fakt, že na projektu Mercedesu pracoval asi dvakrát větší počet lidí.
„V továrně ve Viry nás je 320, u Mercedesu je na motor a šasi až 1250 lidí. Je proto zřejmé, že se během vývoje nezaměříte jen na jedno řešení, ale budete mít dvě nebo tři, které budete vyvíjet paralelně.”