Mercedes: Horší než třetí místo by znamenalo, že jsme selhali

Mercedes: Horší než třetí místo by znamenalo, že jsme selhali

Po dvou letech stagnace se Mercedes netají potřebou dosáhnout zlepšení. Nutný je posun alespoň o jednu pozici nahoru.

Mercedes kupoval na konci roku 2009 tým v Brackley jako tým mistrů světa. V následujících dvou sezónách ale nedokázal navázat na úspěchy a v šampionátu obsadil vždy čtvrté místo. To se teď musí změnit.

"Samozřejmě musíme být lepší než čtvrtí," řekl šéf týmu Ross Brawn pro Autosport. "Jestli letos dokážeme být vážným kandidátem na tituly, to neumíme říct, protože nevíme, co dělají ostatní. Ale pokud uděláme dobrý krok vpřed, odrazíme se od toho."

"Nikdy nevíte, jak se sezóna vyvine a jak dosáhnete svých cílů. Můžete mít sérii konzistentních výsledků nebo třeba pár skvělých závodů a horší konzistenci. Ale třetí místo musí být minimem. Cokoliv horší by znamenalo, že jsme selhali."

Že to Mercedes myslí vážně, dokazuje svými investicemi především do lidí. Angažoval špičkové techniky, kteří v minulosti pracovali pro týmy, jako jsou Ferrari, Red Bull či Renault.

"Nikdo nechtěl, abychom na tom byli tak, jako jsme v posledních dvou letech byli. Takže jsme podnikli potřebné kroky, aby se situace zlepšila," pokračoval Brawn. "Možná jsem čekal až moc dlouho, než jsem zareagoval, ale v pozadí šlo o to, co umožní RRA (Dohoda o omezení zdrojů)."

"Chci říct jednu věc: OK, skončili jsme v šampionátu čtvrtí, což jsme sice nechtěli, ale ani tak to není snadné. Je to sakra těžké a hodně lidí tu odvedlo skvělou práci, abychom se dostali alespoň sem."

Teď, když má tým potřebnou technickou strukturu vedenou Bobem Bellem, se může i Brawn věnovat práci, které by měl jako šéf týmu.

"Měl jsem ve zvyku předsedat technickým jednáním, teď už to nedělám. Musím se zamyslet nad tím, kde své úsilí využiju nejlépe," vysvětloval. "Nick Fry se stará o obchodní stránku společnosti, takže v tom velkou roli nemám. Teď studuji strukturu společnosti a přemýšlím, jak bych ji mohl vylepšit."

"Budu aktivnější ve formuli 1, protože nás čeká nová Concordská dohoda a tento sport čelí obrovským výzvám, aby byl nákladově co nejefektivnější. Bob mě informuje a já se pořád účastním klíčových jednání. Ale v mnoha oblastech převzal vládu. Je to dobré, jsem v menším stresu!"

Pod Bellem pracují Aldo Costa a Geoff Willis. Costa má na starosti především mechaniku vozu, Willis aerodynamiku.

Doporučujeme

Články odjinud