Mercedes dnes zkusil velký risk, který mu vyšel, hodnotí Vettel

Ačkoliv startovali piloti Ferrari do Velké ceny Mexika formule 1 z první řady, do cíle dojeli Sebastian Vettel a Charles Leclerc na druhé a čtvrté pozici.
Mercedes dnes zkusil velký risk, který mu vyšel, hodnotí Vettel

Vítězství jim totiž ukradl Lewis Hamilton na Mercedesu. Ten přečkal drobný výjezd mimo trať po startu při souboji s Vettelem i následný ostřejší souboj s Maxem Verstappenem, při kterém si poškodil podlahu svého mercedesu.

Na konci 23. kola přijel Hamilton do boxů přezout ze střední na tvrdou směs pneumatik, která se nakonec ukázala být jako nejvhodnější. Vettel do boxů zajel třináct kol po Hamiltonovi, nedokázal však využít čerstvějších pneumatik a cílem nakonec projel 1,7 sekundy za Hamiltonem.

„Myslím, že jsme neměli rychlost na vítězství. S odstupem jste vždy chytřejší a Lewis samozřejmě neměl co ztratit, takže to mohl zkusit a vyšlo mu to. Čekali jsme, že výkonnost pneumatik začne rychle klesat, ale pro něj to bylo dobré,“ řekl Vettel.

„Měl na nich podstatně více kol a myslím, že když Valtteri (Bottas) zůstal tak dlouho, bylo to pro ně potvrzení, že to byl velký risk. Nemyslím si, že jsme byli poraženi strategií. Myslím, že při výhře měli i trochu štěstí, a zadruhé měli trochu více rychlosti,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek

Ferrari rozdělilo strategii

Leclerc se podle svých slov ve Velké ceně Mexika naučil, že musí být rozhodnější, aby pomohl Ferrari ve strategickém rozhodování.

Ferrari rozdělilo strategii, když Leclerc zajel k mechanikům brzy, aby odrazil hrozbu od Alexandera Albona z Red Bullu a udržel si svou pozici. Vettel naopak s první zastávkou vyčkával až do 36. kola.

„Stále musím ještě dělat nějakou práci, obzvlášť v závodech. Dobře, strategie dnes nebyla dobrá, možná bych ale měl více mluvit do rádia a ptát se na něco, být rozhodnější v rozhodování, abych týmu pomohl, což udělal Seb,“ hodnotí Leclerc.

Byla strategie dvou zastávek v boxech tím klíčovým faktorem, kvůli kterému Leclerc, který startoval z pole position, dojel až na čtvrtém místě za třemi jezdci, kteří zvolili jen jednu zastávku? „To není jediná odpověď. Myslím, že druhý stint nebyl obzvlášť dobrý, na té střední směsi jsem se necítil dobře. Nevím proč, ale první střední sada byla mnohem lepší, musíme to analyzovat a pochopit,“ řekl.

„Jakmile jsme provedli první zastávku, abychom pokryli Albona, věděli jsme, že pojedeme na dvě zastávky a všichni ostatní na jednu. Věřím, že jsme chtěli pokrýt zejména Albona. Hlavně, abychom neměli problém s přehříváním, protože to tu byl velký faktor, chtěli jsme mít dobrou pozici na trati a nebýt za ním.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Kvůli poškozenému vozu byl Hamiltonův závod trápením

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10