Mercedes si stěžuje na spolupráci mezi Ferrari a týmem Haas.
Jeden tým formule 1 může od jiného odebírat nejen motor, ale také převodovku a další komponenty, které jsou definovány v pravidlech. Haas toho využívá maximálně a jeho partnerství s Ferrari je velmi těsné.
Kromě toho ale Haas využívá také aerodynamický tunel Ferrari v Maranellu. Práce obou týmů musí být absolutně oddělená, což už FIA jednou prověřovala.
Objevilo se totiž podezření, že Ferrari využívá spolupráce s Haasem, aby se dostalo k většímu času v aerodynamickém tunelu, který je pravidly omezen. FIA žádné porušení pravidel neobjevila.
V Abú Dhabí Mercedes kontaktoval stewardy, aby vztah mezi Ferrari a Haasem prověřili.
Podle spekulací nejde ani tak o Ferrari jako o samotný Mercedes, který má zřejmě zájem o budoucí spolupráci s jiným týmem – dost možná s Manorem, který by také využíval aerodynamický tunel Mercedesu.
Aktualizace: FIA byla měla své stanovisko vydat ještě před zítřejším závodem.
Podle Autosportu napsal Paddy Lowe 15. října Whitingovi dopis s 54 otázkami, které se týkají právě omezení komponent a času v tunelu při spolupráci s jiným týmem.
Lowe chtěl, aby věc zůstala pouze mezi Mercedesem a FIA. Whiting mu odepsal, že tyto věci nespadají do jeho kompetence a odkázal na sportovní komisaře, protože záležitost je spíše sportovního než technického rázu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson