V zákulisí probíhá intenzivní debata o šířce zadních pneumatik v roce 2014. Konečné rozhodnutí bude na Pirelli, dohlédne na to FIA.
Nová pohonná ústrojí budou příští rok výkonnější než ta letošní, naroste počet koní, ale především se zhruba zdvojnásobí točivý moment, což bude znamenat větší zátěž zadních pneumatik při akceleraci.
Mercedes proto tlačí na Pirelli, aby zvětšilo zadní pneumatiky. Hovoří se o dvou palcích na šířku, tedy o zhruba pěti centimetrech navíc. To by znamenalo větší kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou, větší přilnavost a méně prokluzu.
Jenomže ostatní týmy jsou proti, zejména Ferrari a Red Bull. Argumentují tím, že je vývoj vozů 2014 už v tak pokročilé fázi, že by změna rozměrů pneumatik přinesla nutnost přepracovat některé klíčové komponenty, především pak zavěšení kol.
Pirelli rozhodne o rozměrech pneumatik samo na základě toho, co bude považovat za bezpečné. K tomu potřebuje od týmů data o výkonnosti nových motorů, jenomže zatím je nemá ani od poloviny startovního pole. Proto se do toho vložila FIA a týmům dala čas tento týden, aby informace Pirelli poskytly. Pak padne rozhodnutí.