Šéf Mercedesu GP Ross Brawn je přesvědčený, že by dalšího klienta stuttgartská automobilka nezvládla. Zájem o agregáty z Brixworthu by měl především Red Bull, který představuje velkého konkurenta.
"Dle mého názoru bychom u Mercedesu měli jako konstruktéři dlouho a pečlivě zvažovat, jestli bychom měli přidat dalšího zákazníka do našeho seznamu," uvedl Brawn pro Autosprint. "Co se týče dodávek, jsme myslím na hranici možností. Je třeba zajistit, aby byl vždy na prodej motor od někoho jako je Cosworth, ale povinností automobilek to není."
Mercedes se samozřejmě nevyhne podezření, že nechce dalšího zákazníka, protože tím hlavním zájemcem je Red Bull Racing, jenž doposud dominoval startovnímu poli. Rakouský tým tvrdí, že jeho motor Renault ztrácí 20 až 30 koní na ty nejlepší.
"Co se týče výkonu, nevím. Pravda je taková, že neexistuje procedura, která by přesně určila tyto parametry," oponoval Brawn. "My bychom souhlasili s měřením všech motorů na testovacích lavicích pod dozorem FIA. Ale měření výkonu je jen jedna část problému. Je tu také chlazení, využitelnost, spotřeba paliva. A nedávno řekl šéf motorů Renault, že jejich osmiválec není nejvýkonnější, ale že je nejlepší v mnoha jiných aspektech."
Red Bull Racing získává náskok před ostatními v ostatních oblastech, jako jsou aerodynamika a mechanika vozu. Brawn uznal, že se soupeř z Milton Keynes zlepšil vůči loňské sezóně a už téměř nemá žádné slabé stránky. Ale nedostižný není výkonnostně ani bodově.
"V rámci designu mají některá řešení, která se liší od ostatních," pokračoval Brawn. "Myslím si, že ostatní je nasadí v průběhu následujících závodů. Například vím, že všichni hledí se zájmem na výfukový systém Red Bullu. Ale nepodařilo se jim udělat funkční F-potrubí. Díky tomu je McLaren konkurenceschopný. Na vhodné trati jim to kompenzuje ztráty, které mají ve vztahu k RB6."
V současnosti dodává Mercedes agregáty svému továrnímu týmu, McLarenu a Force Indii.