Mercedes a Ferrari si prohodili role. Nyní „ztrácí“ rudí

Testy nejsou o nejrychlejších časech. Týmy mají své programy, jezdí s různým množstvím paliva a některé také skrývají svou formu. Přesto se na základě testů dělají závěry.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Mercedes a Ferrari si prohodili role. Nyní „ztrácí“ rudí  | Foto: Getty Images / Charles Coates

Vloni bylo Ferrari po testech za favorita, ale v Melbourne bylo vše jinak. Mercedes vloni v první den testů ztrácel 2 sekundy, což samozřejmě nebyla reálná ztráta, ale jen ta výsledková. V první den letošních testů se role obrátily. Leclerc ztratil na Hamiltona 1,3 s. 

„Ve srovnání s loňským rokem jsme trochu změnili přístup k testování,“ řekl Charles Leclerc, kterého cituje Auto Motor und Sport. „Soustředíme se více na sebe, abychom lépe porozuměli autu.“

„Myslím, že v loňském roce jsme byli trochu více na straně výkonu, letos to děláme krok za krokem."

Leclerc řekl, že hlavním zájmem týmu bylo „poznat auto v nejlepším možném rozsahu“ a „zjistit, zda čísla, která máme, pokud jde o simulace, jsou podobná číslům, které máme nyní na trati, což je velmi důležité.“

„Vloni byly testy skvělé, ale první závod už tak skvělý nebyl. Myslím, že jsme se z toho poučili.

Nezisková organizace chce Ferrari zabavit vůz SF1000

Nezisková organizace chce Ferrari zabavit vůz SF1000

U Mercedesu dnes neskrývali optimismus. „Byl to dobrý den a opravdu dobrý začátek pro nás všechny, protože jsme měli dlouhou přestávku,“ řekl Hamilton, který odpoledne převzal W11 od Bottase. „Vrátit se a dosáhnout více než 170 kol jen ukazuje, jak tvrdě všichni pracovali během zimy.“

„Obrovské poděkování patří všem v Brackley a Brixworthu za neuvěřitelné úsilí během zimy, abychom se ujistili, že sem přijedeme a budeme mít auto, které je od začátku spolehlivé.“

„Jsme rádi, že vedle dobré spolehlivosti, kterou jsme dnes ukázali, oba jezdci hlásili, že vůz má příjemné jízdní vlastnosti,“ řekl James Allison. 

Technická analýza Mercedesu W11

Technická analýza Mercedesu W11

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: V první den předsezónních testů 2020 byl nejrychlejší Lewis Hamilton

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.
14. září | Zemřel Břetislav Enge... otec jediného českého pilota ve F1, který byl sám skvělým závodníkem.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)