Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera je nyní řada na Renaultu, aby ve svých pohonných jednotkách, které odebírá i rakouská stáj, zlepšil kvalifikační módy motory, aby tým mohl ve zbytku sezóny v kvalifikacích bojovat s Mercedesem a Ferrari.
Od chvíle, kdy tým vyřešil své problémy ze začátku sezóny ohledně korelace větrného tunelu, dosáhl Red Bull v oblasti šasi velkého zlepšení. Z pohledu závodní rychlosti se Red Bull nyní jeví na úrovni nejlepších týmů.
Na výsledcích závodů se však podle Hornera negativně podepisuje skutečnost, že jeho jezdci do závodu startují z horších pozic, což je důsledek toho, že jezdci nemohou ve třetí části kvalifikace využít módů motoru jako piloti Mercedesu nebo Ferrari.
„V závodních podmínkách je vůz stále silnější a silnější, v Maďarsku jsme byli ve velké ceně znovu velmi konkurenceschopní,“ řekl Horner.
„Potřebovali bychom ale najít ještě trochu více výkonnosti (v motoru). V kvalifikaci jste viděli, že Max (Verstappen) byl druhý nejrychlejší v Q1 i Q2, pak se ale dostanete do závěrečné fáze kvalifikace a potřebujete něco extra, abyste mohli bojovat s největšími soupeři.“
Horner je skeptický ohledně šancí Red Bullu v nadcházejících závodech. Po letní přestávce týmy čeká Velká cena Belgie na okruhu ve Spa-Francorchamps.
„Snad tam budeme konkurenceschopní,“ řekl. „V Rakousku se nám to celkem podařilo, hlavně tedy v neděli. V sobotu se budeme trápit. Dokážu si nás představit na páté a šesté pozici na roštu, v neděli pak budeme rychlejší. O Spa chci ještě říct, že tam máte možnost předjíždět.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson