Měli jsme horší aerodynamiku než Marussia a HRT, přiznává Caterham

Šéf Caterhamu Cyril Abiteboul připustil, že jeho tým letos neodvedl dobrou práci při vývoji vozu. Záchranou pro něj bylo pohonné ústrojí.
Měli jsme horší aerodynamiku než Marussia a HRT, přiznává Caterham

Caterhamu se podařilo na poslední chvíli zachránit 10. místo v poháru konstruktérů, když v Brazílii Petrov překonal Pica a dojel si pro 11. pozici v cíli.

V přímém souboji mu pomohl systém na rekuperaci kinetické energie, kterým Caterham disponoval jako jediný z nových týmů. Abiteboul přiznal, že KERS a pohon, které nakupuje od Renaultu, dělaly hlavní rozdíl celý rok.

"Ve srovnání s Marussií jsme evidentně neodvedli dobrou práci," řekl pro Autosport. "Když vezmeme v potaz rozdíl u motoru, rozdíl s KERS, rozdíl u DRS ve srovnání s HRT, je vidět, že jsme na straně aerodynamiky asi neodvedli tak dobrou práci jako oni."

"Částečně to bylo kvůli tomu, že jsme se vydali některými směry, které pro nás byly trochu moc sofistikované a které jsme neměli zcela pod kontrolou. Takže se teď musíme vrátit k něčemu tradičnějšímu, co budeme zvládat."

Jelikož cílem Caterhamu bylo bojovat s týmy středu pole, Abiteboul ví, že má tým co dohánět. Věří, že cesta k úspěchu vede prostřednictvím stabilizace celé stáje.

"Víme, co chceme dokázat. Na zimu jsme si stanovili určité cíle v aerodynamice. Stanovili jsme si jisté cíle pro rychlost vývoje v příští sezóně, ale nevíme, co dělají ostatní," připomněl.

"Takže to zjistíme v únoru. Měli bychom být schopní zmenšit ztrátu na střed pole, ale myslím, že by bylo až příliš agresivní, kdybych řekl, že smažeme celou ztrátu."

"K tomu by mohlo dojít v průběhu sezóny, pokud budeme vyvíjet rychleji než oni. Ale abychom to dokázali, musíme následovat jasné postupy, mít dobré zázemí a dobrou korelaci v různých oblastech vývojového programu. Proto je důležitá stabilita."

"Dáváme si na čas. Potřebuji hrát střednědobou kartu, protože jde o očekávání, ale také krátkodobou, protože formule 1 má extrémně krátké výhledy."

Další článek: Omezené používání DRS by mohlo pomoci Ferrari

9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
9. srpna | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10