Měli jsme horší aerodynamiku než Marussia a HRT, přiznává Caterham

Šéf Caterhamu Cyril Abiteboul připustil, že jeho tým letos neodvedl dobrou práci při vývoji vozu. Záchranou pro něj bylo pohonné ústrojí.
Měli jsme horší aerodynamiku než Marussia a HRT, přiznává Caterham

Caterhamu se podařilo na poslední chvíli zachránit 10. místo v poháru konstruktérů, když v Brazílii Petrov překonal Pica a dojel si pro 11. pozici v cíli.

V přímém souboji mu pomohl systém na rekuperaci kinetické energie, kterým Caterham disponoval jako jediný z nových týmů. Abiteboul přiznal, že KERS a pohon, které nakupuje od Renaultu, dělaly hlavní rozdíl celý rok.

"Ve srovnání s Marussií jsme evidentně neodvedli dobrou práci," řekl pro Autosport. "Když vezmeme v potaz rozdíl u motoru, rozdíl s KERS, rozdíl u DRS ve srovnání s HRT, je vidět, že jsme na straně aerodynamiky asi neodvedli tak dobrou práci jako oni."

"Částečně to bylo kvůli tomu, že jsme se vydali některými směry, které pro nás byly trochu moc sofistikované a které jsme neměli zcela pod kontrolou. Takže se teď musíme vrátit k něčemu tradičnějšímu, co budeme zvládat."

Jelikož cílem Caterhamu bylo bojovat s týmy středu pole, Abiteboul ví, že má tým co dohánět. Věří, že cesta k úspěchu vede prostřednictvím stabilizace celé stáje.

"Víme, co chceme dokázat. Na zimu jsme si stanovili určité cíle v aerodynamice. Stanovili jsme si jisté cíle pro rychlost vývoje v příští sezóně, ale nevíme, co dělají ostatní," připomněl.

"Takže to zjistíme v únoru. Měli bychom být schopní zmenšit ztrátu na střed pole, ale myslím, že by bylo až příliš agresivní, kdybych řekl, že smažeme celou ztrátu."

"K tomu by mohlo dojít v průběhu sezóny, pokud budeme vyvíjet rychleji než oni. Ale abychom to dokázali, musíme následovat jasné postupy, mít dobré zázemí a dobrou korelaci v různých oblastech vývojového programu. Proto je důležitá stabilita."

"Dáváme si na čas. Potřebuji hrát střednědobou kartu, protože jde o očekávání, ale také krátkodobou, protože formule 1 má extrémně krátké výhledy."

Další článek: Omezené používání DRS by mohlo pomoci Ferrari

22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.
21. února | Latifiho dnes podle Williamsu zastavil senzor.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00