Podle prezidenta FIA Muhammada bin Sulajima je třeba diskutovat o budoucnosti pohonných jednotek. Zcela by nevylučoval ani návrat desetiválců.
Desetiválce se ve F1 používaly do roku 2005, i když Toro Rosso mohlo s tímto motorem (Cosworth TJ2006 3.0 V10) jezdit ještě i v roce 2006, ale samozřejmě se sníženým počtem otáček. Od roku 2014 přešla F1 na současné hybridní pohonné jednotky, jejímž srdcem je šestiválec.
V příštím roce dojde ke změnám pohonných jednotek, ale spalovacím motor bude i nadále šestiválec. Mohl by se v budoucnu trend otočit? Díky zavedení udržitelného paliva je to pravděpodobnější než před pár lety.
„Zahájení F1 v Londýně tento týden vyvolalo mnoho pozitivních diskusí o budoucnosti tohoto sportu,“ napsal prezident FIA Muhammad bin Sulajim.
„Zatímco se těšíme na zavedení předpisů pro vozy a pohonné jednotky v roce 2026, musíme také udávat směr budoucím technologickým trendům v motorsportu. Měli bychom zvážit celou řadu směrů, včetně řvoucího zvuku motoru V10 poháněného udržitelným palivem.“