Měli bychom snížit přítlak o 40 až 50 procent, říká Tost

Tost tímto prohlášením definitivně zpochybnil "vyfoukané" Tituly Vettela u RB!!! Bez velké pomocí"kolejí" oproti jiným týmům by právě Vettel v zatáčkách lítal jako amatér,.
P.S. Vettel s 50% přítlakem by nebyl schopen dále působit v F1,..

kokot džambo

T.E.CH  |  09. 01. 2019 21:33

No když se kouknu o kolik jsou silnějši motory od roku 2014 až doteď a kolik to stálo peněz za tu dobu, tak já zrychlení v televizi tak nějak nevnímám. Je pod moji rozlišovací oční schopnost Jo v tabulkách, v grafech to je jiná....

Charles Leclerc Dokugan  |  09. 01. 2019 22:49

Tak já ten rozdíl v rychlosti v televizi třeba vnímám. Obrovský rozdíl je i mezi kvalifikací a závodem. V kvalifikaci je to především v zatáčkách naprosto neporovnatelné se závodem! Záběry z kvalifikace jsou mnohem rychlejší, jízda formulí je mnohem mrštnější a agresivnější na pohled. V závodě je na pohybu v zatáčkách vidět, jak je všechno najednou neohrabané a i v televizi je vidět, jak jsou najednou formule těžké -> v zatáčkách je vidět více setrvačnosti pohybu, než ten agresivní dojem v kvalifikaci, kdy jde formule přímo za předními koly. A to samé je vidět i na záběrech z let 2002-2004 jak jsou ty formulé lehké a mrštné proti dnešku. Průjezd zatáčkama vypadá mnohem agresivněji...

T.E.CH  |  10. 01. 2019 00:41

No to já taky, ale o tom není řeč. Mezi kvalifikací 2014 a 2018 rozdíl moc vnímat nemůžeš. A když, tak jen díky pneumatikám a ne motorům. To bylo gró mého přizpěvku.

Kimi Räikkönen Potooczech  |  09. 01. 2019 20:54

Až na to, že přesně tohle se udělalo od roku 2009 a jaký byl výsledek? I když se snížil přítlak opravdu o hodně, i když se zavedla přední křídla jak radlice s možností měnit sklon při jízdě za soupeřem, i když se zavedl KERS pro usnadnění předjíždění ... tak to k ničemu pozitivnímu nevedlo.
Výsledkem byly jedny z nejpomalejších a nejošklivějších monopostů F1 za posledních 30 let, předjíždění se nijak nezlepšilo a v podstatě to bylo o tom, kdo lépe využije skuliny v pravidlech, kdy se dodatečně povolilo, že dvojité a později foukané difuzory jsou legální.

Čili nechápu takový názor, když přesně touto cestou se šlo přesně před 10 lety a výsledky byly naprosto tristní.

T.E.CH  |  09. 01. 2019 21:34

Myslím že mu to Adrian Newey vysvětlí.....

Charles Leclerc pejdaa  |  09. 01. 2019 19:48

Přítlak se nikdy nesníží, pže at zavedou jakékoliv pravidlo, tak se týmy budou snažit vygenerovat co nejvíce přítlaku a zase se budou vyhazovat miliony za různá pidikřídélka či pohybovat v šedé zóně na hranici pravidel...

Snížíme přítlak, lidi budou nadávat že je formule pomalá.
Zvýšíme přítlak, lidi budou nadávat, že se nedá předjíždět.....si nevyberete

Forza Ferrari !!!

Pierre Gasly Ferda.  |  09. 01. 2019 18:02

Já jsem pro zábavnější závody i přes mírnou ztrátu rychlosti.

Lucas di Grassi Stráťa  |  09. 01. 2019 20:09

Co to je mírná ztráta rychlosti?
Problémem je že F1 si nemůže dovolit ztrátit příliš rychlosti. Už tak nemá moc velkej náskok nad některými pomalejšími série, pokud i o něj přijde tak v čem bude její exkluzivita? Pravidla jsou už tak neuvěřitelně omezující, prostoru pro vývoj zbývá opravdu minimum a pokud bude chybět i výsledná rychlost tak co vlastně zbyde?
Pomalá a drahá formule bez vývoje? Proč by to diváci měli sledovat, týmy se účastnit a jezdci chtít jezdit?

Pierre Gasly Ferda.  |  09. 01. 2019 20:21

Kdby mohli jezdci jezdit driftem jako kdysi, tak by si nikdo ani nevšiml, že jedou o dvacet kilásků pomaleji a stejně by to vypadalo, že jedou rychleji.

Moje řeč! Třeba Monza 71´ ,..to byly drifty! Peterson, Ghetin, Cevert,..a navíc, bylo málo šikan, jako dnes! Takže byli šíleně rychlí i bez velkého přítlaku a z historického hlediska, jsou tyhle závody klenoty,. oproti dnešní spíše šaškárně, než doopravdických závodů co se týče.

kokot džambo

Přesně jak říkáš. Lidi budou mít pořád s něčím problém. I kdyby se znovuzavedlo to tankování, budou si lidi stejně stěžovat :) Stejně tak jako když se měnila struktura vozu (větší zadní pneu atp.). Konstruktéři už dopředu avizovali, že to povede ke snížení počtu předjíždění. No, nikomu to tehdy nevadilo, všichni byli pod wow efektem náčrtů. A o pár let později řešíme, jak moc zjednodušit aero aby se opět předjíždělo snáze :D

Kimi Räikkönen Potooczech  |  09. 01. 2019 21:00

Současné monoposty musejí mít přítlak. Pokud přijdou o přítlak při své vysoké hmotnosti, tak oddělají pneu během pár kol. Výsledek bude takový, že nikdo nebude chtít jezdit na víc jak 2 zastávky a tak se bude kroužit extra pomalu, klidně o 10 sekund na kolo pomaleji, podobně jako letos třeba Singapur. Koho pak taková F1 bude bavit? Pokud by jezdec po pár kolech bojů přišel o pneu, tak si sakra rozmyslí, jestli bude vůbec na trati bojovat. Spíš to bude kroužit a čekat na boxy, zda si nepomůže tam.
Závody byly zajímavé, když byl volný výběr pneu a smělo se během závodu tankovat. Na začátku závodu tak monoposty měly různé pneu, různou hmotnost, odlišnou strategii a tyhle rozdíly pak umožňovaly předjíždět. Pokud všechny monoposty mají stejně paliva, tak mají v podstatě stejnou strategii a většinou i stejné pneu. Rozdíly mezi monoposty jsou pak velmi malé a nedovolují nějaký větší boj nebo zajímavou strategii.

Pierre Gasly Ferda.  |  09. 01. 2019 17:31

Divím se, že ještě nezákazali barneyho klapky, které jsou jednou s velkých příčin špinavého vzduchu. A přítlak by se tím taky hodně snížil.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas