Měli bychom snížit přítlak o 40 až 50 procent, říká Tost

Podle šéfa Toro Rosso by měly týmy snížit úroveň přítlaku minimálně o 40 až 50 procent.
Měli bychom snížit přítlak o 40 až 50 procent, říká Tost

Vozy F1 budou mít letos upravená přední křídla a další prvky, aby se za vozem vytvářelo méně „špinavého“ vzduchu. Cílem je zlepšit předjíždění, i když někteří jsou poměrně skeptičtí, že změny pravidel budou mít zásadnější vliv na předjíždění.

Podle Franze Tosta by měla F1 snížit množství přítlaku. „Máme mnoho přítlaku, který se stará o rychlost v zatáčkách,“ řekl Tost pro Motorsport.com. „Kvůli špinavému vzduchu nemůže nikdo nikoho sledovat a máme krátké brzdné zóny. Jak chcete předjíždět?“

Honda svých cílů dosáhla, náš vůz nikoliv, říká šéf Toro Rosso

Honda svých cílů dosáhla, náš vůz nikoliv, říká šéf Toro Rosso

„Ve FIA a FOM jsou zkušení lidé jako Ross Brawn a Pat Symonds. Přesně vědí, co by měli udělat – snížit vliv aerodynamiky a přítlak. Já bych snížil přítlak o 40 až 50 %, aby byl vůz v zatáčkách mnohem nestabilnější. Hned bychom viděli jezdce, kteří se perou s vozem. Auta by byla mnohem rychlejší na rovinkách, měli byste šanci někoho předjet, protože byste museli jít déle na brzdy. A v zatáčkách byste mohli sledovat jiný vůz.“

V roce 2017 přitom F1 přišla s větším množstvím přítlaku. Vozy jsou rychlejší, je fyzicky náročnější je řídit. Vloni padaly další rekordy na mnoha okruzích. Podle Tosta výhody nových pravidel pociťují jen jezdci. Divák rychlost vozů v zatáčkách nepozná.

Na dotaz, co brání tomu, aby se provedly změny, které navrhuje, reagoval Tost: „Týmy! Nikdy se neptejte týmů.“ Podle Tosta by mělo vedení F1 stanovit pravidla, která bude muset každý akceptovat. „Oni ale jdou do technické pracovní skupiny. A to je co? Inženýři. Nikdy se neptejte inženýrů!“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Ticktum se pokusí v asijské zimní F3 získat body pro super licenci

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10