Nezáživný průběh závodu v Bahrajnu si podle McLarenu vyžaduje okamžitou reakci. Změnit by se měla pravidla o pneumatikách, aby se dění na trati oživilo.
Šéf týmu z Wokingu Martin Whitmarsh vidí dvě základní možnosti, nebrání se ani jejich kombinaci. Pravidla by měla určit minimální počet zastávek v boxech na dvě a Bridgestone by na závody mohl vozit směsi, mezi kterými jsou ještě větší rozdíly.
"Byli jsme jeden ze tří týmu, který říkal, že bychom měli mít dvě povinné zastávky v boxech, protože jsme měli obavy, že se bude stavit jen jednou," uvedl Whitmarsh pro BBC. "Myslím, že je třeba se tím znovu zabývat. Ale také bychom mohli Bridgestone přimět k tomu, aby vozil ´závodnější´ pneumatiky."
"Potřebujeme super měkkou směs, která vám opravdu ublíží, pokud na ní pojedete 20 kol. To by se super měkkou směsí nemělo být možné. A myslím, že pokud budete mít potíže i s tvrdší směsí odjet polovinu závodu, tak bychom tomu také pomohli."
Podle Whitmarshe sehrály pneumatiky v Bahrajnu klíčovou roli. Nebyl mezi nimi velký rozdíl a opotřebení bylo velmi malé. Měkčí směs by snesla dalších 25 kol navíc, ta tvrdší by sama zvládla celou závodní vzdálenost. Do boxů zavolal tým Hamiltona dříve proto, že se snažil ho dostat před Rosberga.
"Musíme se zabývat povinnými zastávkami a pneumatikami, měly by vydržet méně. A vozy by měly být schopné držet se blízko sebe a snadněji předjíždět," shrnul Whitmarsh řešení z pohledu McLarenu.
Právě nemožnost následovat vůz před sebou byl další problém, na který si stěžovali jezdci. V nemalé míře k tomuto stavu přispěl dvojitý difuzor, který bude zakázaný až od příští sezóny. Ten zvětšuje turbulence za vozem, čímž narušuje aerodynamiku případného pronásledovatele. Pocítilo to několik předních jezdců, včetně Schumachera, Rosberga, Hamiltona, či například Buttona.
"Dohnal jsem Michaela a pak jsem za ním jezdil po zbytek závodu," popisoval své problémy Button. "Nemohl jsem se přiblížit. Ztrácíte přítlak, zhorší se přilnavost vpředu i vzadu. Nemáte trakci, takže nemůžete rychle vyjet ze zatáčky. Michael byl velmi slabý při brzdění. Mohl mít náskok osmi délek vozu, ale když jsem ho dohnal, nebylo možné předjet. Není to jako za starých časů. Dříve jste mohli vůz před sebou pronásledovat, vklouznout na vnitřek, dalo se závodit. Teď je to velmi odlišné."
Podle Franka Williamse rychlé řešení zřejmě neexistuje, ale dodal, že zabývat by se formule 1 měla i okruhy, které musí být koncipované tak, aby předjíždění usnadňovaly. Naopak závěry odmítá po prvním závodě dělat šéf Ferrari Stefano Domenicali.
"Měli bychom si počkat," řekl. "Můžou nastat různé situace, takže svůj názor bych vyslovil až po několika závodech. Měli bychom si počkat na další scénáře, než vyřkneme verdikt."
Svůj osobní názor sdělil také Alain Prost, který v Bahrajnu působil v roli stewarda. Zákaz tankování byl podle něj správným krokem a jezdci si na něj brzy zvyknou. Co se týče pneumatik, zrušil by pravidlo nutící jezdce použít obě směsi suchých pneumatik, v této oblasti by nechal volnost.