Melbourne vás pohltí, ale mnoho nenapoví

Poloměstský okruh Albert Park nedokáže úplně dokonale odhalit, kdo že to tahá za delší konec provazu. Než se to dozvíme, může trvat i několik závodů.
Melbourne vás pohltí, ale mnoho nenapoví

Před sezonou jsme si položili mnoho otázek. Na velkou část Melbourne nedokázalo odpovědět. Přirovnal bych to k traileru na hollywoodský biják, který vás nažene do kin. Naláká vás to, ale neukáže přesně, o čem to celé je. Myslím si, že lepší představu budeme mít po nějakých třech nebo čtyřech závodech. Melbourne je ostatně velmi specifickým okruhem. V Malajsii můžeme očekávat vyšší teploty a tamní rychlejší zatáčky si budou vyžadovat lepší chlazení a úpravy na zadní části monopostu. Více namáhána budou i zavěšení kol. Pak přijde na řadu trať v Šanghaji, která je na dnešní poměry mnohem konvenčnější. Pak už bychom si mohli srovnávat, jaké je rozložení sil. 

Na tahu je McLaren

Jenson Button se ve druhé polovině sezony 2011 pasoval do pozice jedničky týmu McLaren. Mezi ním a Lewisem Hamiltonem to vyvolalo pozoruhodnou sérii událostí. A jakmile to už vypadalo, že má navrch opět Lewis, Jenson se vzepjal a závod si ukradl pro sebe. Před závodem mluvil zkrátka tak, že půjde a zkusí to. A to taky udělal, nebo ne? Způsob, jakým závod ovládl, byl velmi působivý. Lewisovi nedovolil vůbec nic. Samozřejmě víme pouze to, co je McLaren ochoten prozradit. Může existovat nám neznámý důvod, který by mohl vysvětlit odstup mezi oběma jezdci. Jen se podívejme na Lewisův výraz na stupních vítězů a při rozhovorech. Byl naštvaný, protože přišel o druhé místo v boxech, nebo protože ho Jenson porazil? To prostě nevíme.

A co pan Vettel?

Říká se, že ti nejlepší dokážou z minima vyždímat maximum. Druhé místo je po startu ze šestého místa v podání Sebastiana Vettela jistě skvělým výsledkem. Nikdo po kvalifikaci nemyslel na to, zda stejně jako Mark Webber nejel bez KERSu. Ten v Melbourne znamená rozdíl asi 0,3 sekundy na kolo. Jelikož se v závodě dokázal posouvat vpřed, vypadá to, že měl KERS funkční. V absolutní rychlosti má nyní McLaren výhodu, a tak porážka jednoho z jeho vozů je jistě úctyhodným počinem. Ještě parádnější ale bylo Sebovo předjetí Rosberga. Potvrdil tím, jak brilantní je to závodník. Ti, kteří zpochybňovali jeho schopnosti předjíždět již asi, podobně jako po loňské Monze, zalezli zpátky do rohu. Je pravdou, že jakmile nejste přímou součástí některého z týmů, nevíte přesně, co se děje. Red Bull dost možná svůj víkend podřídil maximalizaci účinnosti DRS v závodě. McLaren zase optimalizoval svoje vozy pro kvalifikaci, aby zabral první řadu a v závodě ji hájil. Pokud je tento předpoklad správný, pak by tato strategie mohla vyjít, ale to by na trať nesměl vyjet safety car. Mám své pochybnosti, jelikož oba týmy jistě myslí zejména v širších souvislostech a na celkové vítězství v šampionátu, ale jeden nikdy neví.

Ferrari: Jiné, než bylo naordinováno...

Opravdu nevím, co k Ferrari říci. V testech v Barceloně to vypadalo, že jeho auto má dobrou rychlost na jedno kolo. S delšími vzdálenostmi a udržováním zadních pneumatik už to bylo prachbídné. V Austrálii ovšem Alonso v kvalifikaci ztratil více než vteřinu, ale v závodě byl mnohem blíž. Nedostatek rychlých zatáček v Albert Parku znamená, že jakýkoliv nedostatek v aerodynamice není tak výrazný. Sepang je v tomhle ohledu mnohem krutější. Vyšší teploty budou mít vliv i na funkčnost pneumatik.

Další článek: F-průduch Mercedesu podle Red Bullu není uzavřenou záležitostí

14:06 | Sebastian Vettel dává do aukce "duhovou" helmu, kterou měl v Turecku. Dražba začne na jeho webu po závodě. Má jít o jedinou Vettelovu helmu z doby u Ferrari, která se dostane do soukromých rukou.
10:01 | Před 45 lety zemřel společně s pěti dalšími členy svého týmu při letecké nehodě Graham Hill. Vraceli se z testu na okruhu Paula Ricarda. Hill byl prvním a je stále jediným držitelem trojité koruny.
17:30 | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
28. listopadu | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10