Měkké pneumatiky Pirelli vydrží víc než středně tvrdé, Italové to napraví

Italský výrobce pneumatik Pirelli se po prvních testech s týmy pustil do dalšího vývoje, musí mimo jiné zajistit větší výdrž středně tvrdé směsi, ta trpěla v Abú Zabí vysokým opotřebením.
Měkké pneumatiky Pirelli vydrží víc než středně tvrdé, Italové to napraví

"Dlouhé jízdy jsme uskutečnili na měkké směsi, protože se opotřebovává mnohem méně než ta tvrdší. Je to překvapující," konstatoval Sébastien Buemi pro AutoHebdo. "Podle mě udělali na tvrdší směsi nějakou chybu. Už nám řekli, že ji upraví."

Celkově ale hodnotí Buemi pneumatiky Pirelli pozitivně. "Jsou velmi výkonné na startu. Podařil se nám nejlepší start roku. Také jsou velmi výkonné při brzdění, můžeme brzdit velmi tvrdě a pozdě. Naopak při akceleraci není trakce moc dobrá a auto ztrácí přilnavost. Jsou lepší při brzdění než při akceleraci." Problémy při zrychlování jsou podle Buemiho způsobeny tím, že jsou zadní pneumatiky slabé. Naopak přední drží dobře stopu v zatáčkách.

Dalším zajímavým zjištěním je snížený vliv pneumatik na aerodynamiku vozu. "S Bridgestony znamenala každá změna přítlaku na předním křídle velký rozdíl pro pneumatiky a chování vozu. Například jsme museli přidat přítlak, když jsme měli víc benzínu. Teď (s Pirelli) má vše, co děláme s předním křídlem, malé dopady. Necítíme téměř žádné změny. Na jedné straně je to dobrá věc, na druhé straně to bude znamenat jisté komplikace. Budeme muset zjistit, jak se přizpůsobit."

Pro týmy teď bude důležité získat co nejvíce informací o budoucím vývoji Pirelli. Italské pneumatiky se totiž před příští sezónou ještě hodně změní. "Teď máme dobrou představu o tom, jak se pneumatiky chovají. Je velmi důležité, abychom diskutovali s Pirelli, protože víme, jak se pneumatiky chovají a co bychom měli udělat s vozem," řekl Buemi. "Ale musíme také zjistit, jak se ty pneumatiky budou dál vyvíjet. Protože jestli budeme pracovat podle těchto pneumatik a oni v únoru přivezou úplně jiné, bude to trochu těžké. Takže s nimi musíme seriózně diskutovat, abychom zjistili, jakým směrem se vydají."

Diskuze (9) Další článek: Vettelovy mistrovské oslavy v rodném Heppenheimu
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10