Měkká sada pneumatik byla podle Ricciarda nejlepší volbou

Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo si pro svůj závěrečný kvalifikační pokus na Velkou cenu Španělska zvolil měkkou směs pneumatik, jelikož měl pocit, že to byla lepší možnost.
Měkká sada pneumatik byla podle Ricciarda nejlepší volbou

Na první pokus v závěrečné části kvalifikaci na okruhu v Barceloně Ricciardo vyjel na super měkké směsi. Druhý pokus naopak, stejně jako oba jezdci Ferrari, absolvoval na měkké sadě. V kvalifikaci nakonec Australan obsadil šesté místo, když na nejrychlejšího Lewise Hamilton ztratil šest desetin sekundy.

„Myslím, že v Q3 jsme oba zajeli dobrý čas na super měkké sadě pneumatik, což podle mě nebyla naše preferované směs. Podle toho, jaký mám tento víkend pocit z auta, jsem si myslel, že jsme na tom lépe na měkké sadě. Proto jsem na ní vyjel do druhé části Q3,“ řekl Ricciardo.

Ricciarda nakonec o dvě tisíciny sekundy porazil jeho týmový kolega Max Verstappen, který bude stát na roštu pátý.

„Je to trochu skličující, protože opravdu nevím, co jsem mohl udělat více. S tím, jaká jsme zajeli kola, jsem si myslel, že budeme pár desetin za pole position, ne šest desetin. Ta ztráta není příliš pěkná. A pak dvě tisíciny (na Verstappena), ani to není hezké. Ale tak to je.“

Verstappen porazil Ricciarda

Po prvních čtyřech letošních kvalifikacích byl kvalifikační souboj mezi jezdci Red Bullu vyrovnaný 2:2. Ve Španělsku však ve svůj prospěch tuto statistiku naklonil Verstappen, když byl o dvě tisíciny rychlejší a odstartuje z páté pozice před šestým Ricciardem.

Nizozemec, který na této trati před dvěma lety získal své první vítězství ve formuli 1, však s kvalifikací není příliš spokojen.

„Pro Q3 zkrátka nemáme výkonnostní mód motoru,“ řekl Verstappen. „Od první do čtvrté zatáčky se jede na plný plyn, takže pro nás je to ještě těžší, jelikož tam ztrácíme rychlost.

Od sedmé do desáté zatáčky je to také naplno, takže je to pro nás bolestivé a ještě těžší. Ve svém posledním kole jsem pak nemohl pokračovat, jelikož jsem udělal v první zatáčce chybu, takže ztráta je zřejmě větší, než by měla být.“

Super měkká sada pneumatik přitom podle Verstappena nebude v nedělním závodě mezi jezdci tou preferovanou.

„Upřímně stále nevím, která pneumatika je rychlejší. Já si zvolil super měkkou, Daniel měkkou. Nemyslím si, že si hodně lidí (pro závod) zvolí super měkkou. V jednom kole možná můžete být trochu rychlejší, ale při delších jízdách jejich výkonnost klesne. Hodně lidí proto zvolí měkkou a střední směs.“

Foto: Getty Images / David Ramos

Další článek: Mercedesy obsadí ve Španělsku první řadu, Ferrari druhou

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10