Měkká sada pneumatik byla podle Ricciarda nejlepší volbou

Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo si pro svůj závěrečný kvalifikační pokus na Velkou cenu Španělska zvolil měkkou směs pneumatik, jelikož měl pocit, že to byla lepší možnost.
Měkká sada pneumatik byla podle Ricciarda nejlepší volbou

Na první pokus v závěrečné části kvalifikaci na okruhu v Barceloně Ricciardo vyjel na super měkké směsi. Druhý pokus naopak, stejně jako oba jezdci Ferrari, absolvoval na měkké sadě. V kvalifikaci nakonec Australan obsadil šesté místo, když na nejrychlejšího Lewise Hamilton ztratil šest desetin sekundy.

„Myslím, že v Q3 jsme oba zajeli dobrý čas na super měkké sadě pneumatik, což podle mě nebyla naše preferované směs. Podle toho, jaký mám tento víkend pocit z auta, jsem si myslel, že jsme na tom lépe na měkké sadě. Proto jsem na ní vyjel do druhé části Q3,“ řekl Ricciardo.

Ricciarda nakonec o dvě tisíciny sekundy porazil jeho týmový kolega Max Verstappen, který bude stát na roštu pátý.

„Je to trochu skličující, protože opravdu nevím, co jsem mohl udělat více. S tím, jaká jsme zajeli kola, jsem si myslel, že budeme pár desetin za pole position, ne šest desetin. Ta ztráta není příliš pěkná. A pak dvě tisíciny (na Verstappena), ani to není hezké. Ale tak to je.“

Verstappen porazil Ricciarda

Po prvních čtyřech letošních kvalifikacích byl kvalifikační souboj mezi jezdci Red Bullu vyrovnaný 2:2. Ve Španělsku však ve svůj prospěch tuto statistiku naklonil Verstappen, když byl o dvě tisíciny rychlejší a odstartuje z páté pozice před šestým Ricciardem.

Nizozemec, který na této trati před dvěma lety získal své první vítězství ve formuli 1, však s kvalifikací není příliš spokojen.

„Pro Q3 zkrátka nemáme výkonnostní mód motoru,“ řekl Verstappen. „Od první do čtvrté zatáčky se jede na plný plyn, takže pro nás je to ještě těžší, jelikož tam ztrácíme rychlost.

Od sedmé do desáté zatáčky je to také naplno, takže je to pro nás bolestivé a ještě těžší. Ve svém posledním kole jsem pak nemohl pokračovat, jelikož jsem udělal v první zatáčce chybu, takže ztráta je zřejmě větší, než by měla být.“

Super měkká sada pneumatik přitom podle Verstappena nebude v nedělním závodě mezi jezdci tou preferovanou.

„Upřímně stále nevím, která pneumatika je rychlejší. Já si zvolil super měkkou, Daniel měkkou. Nemyslím si, že si hodně lidí (pro závod) zvolí super měkkou. V jednom kole možná můžete být trochu rychlejší, ale při delších jízdách jejich výkonnost klesne. Hodně lidí proto zvolí měkkou a střední směs.“

Foto: Getty Images / David Ramos

Diskuze (2) Další článek: Mercedesy obsadí ve Španělsku první řadu, Ferrari druhou
26. května | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo