Honda/Brawn si jednoduše vybrala z několika vývojových koncepcí.
Tajemství úspěchu týmu Brawn poodhalil Rakušan Alex Wurz. Testovací pilot Hondy (a člen vítězné posádky letošního závodu 24 hodin Le Mans), kterému vydržela smlouva i letos, prozradil, že tým při vývoji Hondy RA108 (BGP001) využíval až pěti aerodynamických tunelů.
Jejich využívání je ale nákladnou záležitostí a všechny náklady je potřeba do vývoje zahrnout.
"Tým si vybral tři vývojové cesty a ty pak zkoušel v tunelech. Dvě z nich se ukázaly jako chybné," cituje Wurze německý Auto Motor und Sport. "Brawn je pravděpodobně nejdražší auto v rukou týmu s nejmenšími provozními náklady."
Jiné týmy si přitom takový luxus dovolit nemohou. Výjimečné úspěchy Jensona Buttona a Rubense Barrichella tak nejspíš nelze přičíst pouhému konstruktérskému talentu, ale spíše velikosti prostředků, které Honda do doby svého odchodu z F1 byla ochotna investovat.
Alex Wurz si současně myslí, že Red Bull a Brawn jsou na tom nyní stejně. O úspěchu prý budou rozhodovat konkrétní podmínky na okruhu.