Megaúspěšný Brawn BGP001 vznikal v pěti aerodynamických tunelech

Honda/Brawn si jednoduše vybrala z několika vývojových koncepcí.

Tajemství úspěchu týmu Brawn poodhalil Rakušan Alex Wurz. Testovací pilot Hondy (a člen vítězné posádky letošního závodu 24 hodin Le Mans), kterému vydržela smlouva i letos, prozradil, že tým při vývoji Hondy RA108 (BGP001) využíval až pěti aerodynamických tunelů.

Jejich využívání je ale nákladnou záležitostí a všechny náklady je potřeba do vývoje zahrnout.

"Tým si vybral tři vývojové cesty a ty pak zkoušel v tunelech. Dvě z nich se ukázaly jako chybné," cituje Wurze německý Auto Motor und Sport. "Brawn je pravděpodobně nejdražší auto v rukou týmu s nejmenšími provozními náklady."

Jiné týmy si přitom takový luxus dovolit nemohou. Výjimečné úspěchy Jensona Buttona a Rubense Barrichella tak nejspíš nelze přičíst pouhému konstruktérskému talentu, ale spíše velikosti prostředků, které Honda do doby svého odchodu z F1 byla ochotna investovat.

Alex Wurz si současně myslí, že Red Bull a Brawn jsou na tom nyní stejně. O úspěchu prý budou rozhodovat konkrétní podmínky na okruhu.

Další článek: Nová pravidla formuli 1 zdramatizovala, říká Mario Theissen

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.