Ferrari se oproti loňskému roku zlepšilo, i když v Barceloně to tak nevypadalo a nevypadá to tak ani při pohledu do tabulek šampionátů. Přesto je Scuderia pod drobnohledem soupeřů.
Zrcátka, kouř při startu, podezření z nadměrného spalování oleje. Nejnovějším tématem v paddocku je baterie Ferrari.
Existuje podezření, že Ferrari upravilo svou baterii takovým způsobem, že zejména v kvalifikaci může v rychlém kole využívat více, než 4 MJ na kolo, jak ukládají pravidla.
Podle Auto Motor und Sport se tak může dít manipulací s odporem ve vedení a dvěma vývody z baterie.
Povoleno je využít maximálně 120 kilowattů (163 koní), ale Ferrari by mohlo získat ještě o 20 koní výkonu více.
Celá záležitost je natolik složitá, že to ani technici z FIA nedokáží úplně pochopit a bude těžké Ferrari dokázat jakékoliv porušení pravidel.
Velká konspirace
FIA už baterie Ferrari prověřovala v Barceloně, ale nic zvláštního neobjevila. Scuderia mohla jen stěží narychlo systém upravit. Pohonná jednotka je zapečetěna. Sebastian Vettel sice nasadil novou baterii, ale stalo se tak už v Bahrajnu.
V této souvislosti se objevila hodně divoká spekulace. Podle ní FIA přimhouří obě oči a nechá Ferrari na pokoji a Ferrari zase ukáže vlídnější tvář směrem k FIA. Maranello už předběžně souhlasilo s některými aspekty nových motorů a nedávno hlasovalo pro změny aerodynamických pravidel, která mají od příští sezóny zlepšit předjíždění. „(Udělali jsme to) pro dobro sportu a show,“ zní z Maranella.
Další prověřování baterií by mohlo proběhnout v Monaku a to na popud některého z konkurentů. Auto Motor und Sport píše, že Mercedes si s tímto nebude špinit ruce a protest podá některý z jeho klientů (Force India nebo Williams).
Foto: Getty Images / Dan Istitene