Megajouly, upravené baterie a konspirace. Okolo Ferrari bude ještě veselo

Ferrari se oproti loňskému roku zlepšilo, i když v Barceloně to tak nevypadalo a nevypadá to tak ani při pohledu do tabulek šampionátů. Přesto je Scuderia pod drobnohledem soupeřů.
Megajouly, upravené baterie a konspirace. Okolo Ferrari bude ještě veselo

Zrcátka, kouř při startu, podezření z nadměrného spalování oleje. Nejnovějším tématem v paddocku je baterie Ferrari.

Existuje podezření, že Ferrari upravilo svou baterii takovým způsobem, že zejména v kvalifikaci může v rychlém kole využívat více, než 4 MJ na kolo, jak ukládají pravidla.

Nejdříve se zeptejte, pak montujte. FIA upřesnila pravidla okolo zrcátek

Nejdříve se zeptejte, pak montujte. FIA upřesnila pravidla okolo zrcátek

Podle Auto Motor und Sport se tak může dít manipulací s odporem ve vedení a dvěma vývody z baterie.

Povoleno je využít maximálně 120 kilowattů (163 koní), ale Ferrari by mohlo získat ještě o 20 koní výkonu více. 

Celá záležitost je natolik složitá, že to ani technici z FIA nedokáží úplně pochopit a bude těžké Ferrari dokázat jakékoliv porušení pravidel. 

Velká konspirace

FIA už baterie Ferrari prověřovala v Barceloně, ale nic zvláštního neobjevila. Scuderia mohla jen stěží narychlo systém upravit. Pohonná jednotka je zapečetěna. Sebastian Vettel sice nasadil novou baterii, ale stalo se tak už v Bahrajnu.

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

Technika F1 v roce 2018: omezení spalování oleje

V této souvislosti se objevila hodně divoká spekulace. Podle ní FIA přimhouří obě oči a nechá Ferrari na pokoji a Ferrari zase ukáže vlídnější tvář směrem k FIA. Maranello už předběžně souhlasilo s některými aspekty nových motorů a nedávno hlasovalo pro změny aerodynamických pravidel, která mají od příští sezóny zlepšit předjíždění. „(Udělali jsme to) pro dobro sportu a show,“ zní z Maranella. 

Další prověřování baterií by mohlo proběhnout v Monaku a to na popud některého z konkurentů. Auto Motor und Sport píše, že Mercedes si s tímto nebude špinit ruce a protest podá některý z jeho klientů (Force India nebo Williams). 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (49) Další článek: Zajímavé statistiky po GP Španělska 2018
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
23. května | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10