Medailový systém už zase neplatí!

Platil, neplatil, pak zase platil a už opět neplatí.

Pokud budete mít pocit, že si z vás dělá Mezinárodní automobilová federace blázny, pak nebudete daleko od pravdy.

Jedná se o systém, podle kterého měl titul mistra světa získat pilot, jež v sezoně získá největší počet vítězství. V úterý jsme zveřejnili informaci o tom, že FIA vydala pravidla pro rok 2010 opět obsahující systém "vítěz bere vše".

Pokusila se o to již krátce před sezonou 2009. Světová rada schválila nový systém a ten vyšel v novém znění pravidel. Byl ovšem zrušen jen pár hodin před zahájením sezony, protože nebyl dodržen protokol, podle kterého se změny předkládají a schvalují.

Jenomže po posledním zasedání Světové rady minulý týden vyšly nové regule, tentokrát na příští sezonu, kdy budou zavedeny rozpočtové limity, a v nich opět systém "vítěz bere vše". Jaké ale bylo překvapení, když před dvěma dny FIA vydala v tichosti úpravu platnou od 6. května. A držte se: mistrem světa bude vyhlášen ten, kdo získá nejvíce bodů, a ne vítězství! Tedy tak, jak je to nyní...

Že by změna na základě dalšího protestu týmů či porušení postupů? Kdepak. Úředníci FIA jednoduše udělali chybu, systém "vítěz bere vše" se do pravidel pro rok 2010, vydaných 29. dubna, dostal prostým omylem.

V tichosti FIA vydala opravenou verzi o týden později. A ve svých kamionech s neprůhlednými skly se v paddocku Velké ceny Španělska tiše stydí.

Další článek: V druhém tréninku byl v Barceloně nejrychlejší Nico Rosberg

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.